کد خبر: 532773
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۰:۰۱:۵۷
| |

سعید خطیب زاده، سخنگوی دستگاه دیپلماسی:

موارد مدنظرمان را از طریق آقای مورا به آمریکا اعلام می کنیم

پلن B آمریکا در مذاکرات برای هیچ کشوری جذاب نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تا امروز موارد مدنظرمان را از طریق اقای انریکه مورا بصورت مکتوب به تیم آمریکایی اعلام می‌کنیم و تا امروز از همین طریق پیشرفت هایی را کسب کرده‌ایم.

موارد مدنظرمان را از طریق آقای مورا به آمریکا اعلام می کنیم
کد خبر: 532773
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۰:۰۱:۵۷

سعید خطیب زاده، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سوال که واکنش ایران به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که محدودیت زمانی را برای مذاکرات وین اعلام کرده است، چیست، گفت: من به وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد می‌کنم همه توان و تلاش خود را به کار بگیرند که همین پلن A به سرانجام برسد چرا که پلن B برای هیچ کشوری جذاب نیست و البته همه کشورها برای خود پلن جایگزین دارند. رئیس جمهور فعلی آمریکا می‌داند اگر امروز برجام زنده است به خاطر ایران و نه آمریکاست که از برجام خارج شد و همه تلاشش را برای نابودی این توافق به کار گرفت. اگر دولت آمریکا دچار فراموشی شده اما جامعه جهانی این اقدامات را به خاطر دارد.

به گزارش ایلنا، خطیب زاده در پاسخ به این سوال که با توجه به روند کند مذاکرات وین آیا هنوز تصمیمی برای مذاکره مستقیم ایران و آمریکا اتخاذ نشده است، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران تا همین امروز این است که ایالات متحده باید بصورت عملی نشان دهد که از اقدامات گذشته بازگشته است و تا مادامی که این اتفاق نیفتد این کشور جایی در میز برجام ندارد و این اعتماد را آمریکا باید با اصلاح رفتارش کسب کند. ما تا امروز موارد مدنظرمان را را از طریق اقای انریکه مورا بصورت مکتوب به تیم آمریکایی اعلام می‌کنیم و تا امروز از همین طریق پیشرفت هایی را کسب کرده‌ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها