کد خبر: 532432
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۱۶:۱۱:۴۴
| |

نعیم قاسم:

قاضی البیطار و حامیانش دلیل اصلی تعطیلی نهادهای قانون اساسی هستند

​معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت و کسانی که پشت او ایستاده‌اند، دلیل اصلی اخلال در نهادهای قانون اساسی و لغو فعالیت‌های پارلمان هستند.

قاضی البیطار و حامیانش دلیل اصلی تعطیلی نهادهای قانون اساسی هستند
کد خبر: 532432
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۱۶:۱۱:۴۴

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی که در یک دیدار داشت، تاکید کرد: قاضی طارق البیطار، بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت و کسانی که پشت او ایستاده‌اند، دلیل اصلی اخلال در نهادهای قانون اساسی و لغو فعالیت‌های پارلمان هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه اظهار کرد: عملکرد قاضی البیطار به دستگاه قضایی لبنان که در تقلا برای نجات خود بوده و بدترین روزهای خود را سپری می‌کند، آسیب زد، آیا منطقی است قاضی که ۲۱ درخواست رد صلاحیت دارد و فضای دستگاه قضایی را مغشوش کرده، در سمت خود باقی بماند.

نعیم قاسم در ادامه گفت: اگر دستگاه قضایی به اختیارات پارلمان تعرض کند، چه کاری می‌توان انجام داد؟ راه‌حل این پرونده تفکیک پرونده‌ها از دستگاه قضایی و بازگرداندن اختیار محاکمه روسا و وزرا به پارلمان است.

این رهبر حزب‌الله درباره بحران اجتماعی گفت: درست نیست دولت بگوید نمی‌تواند کاری انجام دهد، نخست وزیر می‌تواند تریبون‌های مجازی را که سعی در افزایش قیمت دلار دارند، کنترل کند به این شکل که دستگاه‌های امنیتی و قضایی مربوطه را مامور نظارت بر افراد فاسدی کند که بر وضعیت ارز تاثیر می‌گذارند، همچنین وزرای مربوطه می‌توانند اقدامات غیرمنتظره‌ای را برای افشای دستکاری قیمت‌ها و احتکار برخی مواد در پیش گیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها