کد خبر: 531951
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۲:۲۵:۰۹
| |

ولادیمیر ژیرینفسکی سیاستمدار مشهور روس:

فرآیند مشابه فروپاشی شوروی در آمریکا آغاز شده

ولادیمیر ژیرینفسکی سیاستمدار مشهور روس و نایب ‌رئیس پبشین دومای این کشور فروپاشی آمریکا را پیشگویی کرد.

فرآیند مشابه فروپاشی شوروی در آمریکا آغاز شده
کد خبر: 531951
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۲:۲۵:۰۹

ولادیمیر ژیرینفسکی، رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه امروز چهارشنبه در کانال خود در شبکه پیام رسان تلگرام نوشت: اتحاد جماهیر شوروی به دلیل تامین مالی جمهوری های حاشیه ای تشکیل دهنده آن از هم پاشید و فرآیند مشابهی در آمریکا آغاز شده است.  

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: دیر یا زود مناقشات و اختلافات قومی و ملی در آمریکا منجر به آن خواهد شد که سفیدپوست های این کشور که امتیازات و حقوق های خود را از دست می دهند به جستجوی سرزمین های جدید برای سکونت خواهند پرداخت.

رهبر حزب «لیبرال دموکرات» روسیه خاطرنشان کرد که آمریکایی ها به سکونت در کانادا، استرالیا و برخی کشورهای دیگر روی خواهند آورد و این روند در آینده قطعا آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: هیچ بعید نیست که چند میلیون آمریکایی نیز به روسیه مهاجرت کرده و در منطقه سیبری این کشور سکونت گزینند.

ژیرینفسکی که چندین سال معاون دومای روسیه بود معتقد است که اگر وضع به همین منوال پیش برود آمریکا حتما تجزیه خواهد شد زیرا با مهاجرت گسترده ساکنان سفیدپوست، این کشور نمی تواند سطح فعلی تکنولوژی و اقتصاد و سطح بالای مردم را حفظ کند.  

حزب لیبرال دموکرات به رهبری  «ولادیمیر ژیرینفسکی» (یکی از پنج حزب حاضر در پارلمان با ۲۳ عضو در دومای روسیه)  به دنبال «احیای روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ» است. این  حزب هم با کمونیسم اتحاد جماهیر شوروی و هم با سرمایه‌داری نئولیبرال مخالف است. این حزب اقتصاد مختلط با مالکیت خصوصی را ترجیح می‌دهد، اما با نقش مدیریتی محکم که برای دولت محفوظ است.

در سیاست خارجی نیز حزب تأکید جدی بر «تمدنها» دارد. این حزب از احیای مرزهای روسیه (که این حزب معتقد است شامل قفقاز،  آسیای مرکزی،  بلاروس و اوکراین می‌باشد) حمایت می‌کند.

حزب لیبرال دموکرات،  ایالات متحده،  ناتو و تمدن غربی را اصلی‌ترین تهدیدهای خارجی روسیه می‌داند. این حزب به شدت از تبعیض علیه اقلیت‌های قومی روس در کشورهای بالتیک انتقاد کرده و خواستار این است که به آنها تابعیت روسیه داده شود و در برابر قوانین تبعیض آمیز محافظت شود.

حزب لیبرال دموکرات همچنین مخالف گسترش اتحادیه اروپا است و به عنوان یک حزب مخالف اتحادیه اروپا شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها