کد خبر: 531832
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۹:۰۰:۵۳
| |

فرار قریب‌الوقوع سرکرده‌های ارشد وابسته به دولت مستعفی از یمن

منابع آگاه یمنی خبر دادند که شماری از سرکرده‌ای الاصلاح که در استانهای مأرب، شبوه و تعز حضور دارند، طی روزهای آیند از یمن خارج خواهند شد.

فرار قریب‌الوقوع سرکرده‌های ارشد وابسته به دولت مستعفی از یمن
کد خبر: 531832
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۹:۰۰:۵۳

سرکرده‌های ارشد حزب اخوانی الاصلاح، مقدمات خروج از یمن را فراهم کرده‌اند.

به گزارش فارس، منابع آگاه به پایگاه خبری «یمن نیوز» گفتند که شماری از سرکرده‌ای الاصلاح که در استانهای مأرب، شبوه و تعز حضور دارند، طی روزهای آینده از یمن خارج خواهند شد.

به گفته این منابع، بیشتر این سرکرده‌ها، منصبهای نظامی در دولت مستعفی یمن دارند و نسبت به بازداشت عناصر رده‌بالای الاصلاح، نگران هستند..

این در حالی است که «خالد فاضل» فرمانده الاصلاح در تعز، و چند نفر دیگر از سرکرده‌های این حزب در این استان، طی دو روز گذشته با خروج از یمن، به ترکیه، اردن و مالزی گریختند.

این منابع تأکید کردند که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است که مزدوران وابسته به امارات را جایگزین مزدوران دولت مستعفی کند.

این اقدامات، بیانگر در هم پیچیده شده شدن طومار دولت مستعفی از عرصه سیاسی و نظامی در یمن است. دولت مستعفی به ریاست عبد ربه منصور هادی، تحت حمایت ریاض قرار دارد.

در همین ارتباط، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز نهم دی ماه جاری به یک مقر وابسته به مزدوران دولت مستعفی در استان شبوه حمله کردند. این حمله به یک گروه از نیروهای دولت مستعفی در منطقه «اللثمه» واقع در شهرستان «مرخه» در شمال غرب شبوه صورت گرفت.

در جریان این حمله، مقر متعلق به عناصر دولت مستعفی منهدم شد و در پی آن، ۱۵ نفر از این عناصر کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند. افراد کشته شده از افسران و سربازان محور «عتق» و تیپ تأسیسات وابسته به حزب الاصلاح هستند.

این در حالی است که عناصر وابسته به امارات، کنترل «شبوه» را در اختیار دارند و در حال اخراج عنصار وابسته به دولت مستعفی و حزب اخوانی الاصلاح هستند.

امارات و عربستان که از فروردین ۱۳۹۴ برای بازگرداندن رئیس جمهور فراری یمن، تجاوز همه‌جانبه‌ای را علیه ملت یمن آغاز کردند، در حال حاضر در جنوب این کشور، به شدت با هم دچار درگیری شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها