کد خبر: 531810
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۶:۰۴:۱۰
| |

العهد اعلام کرد:

افزایش سرسام آور قیمت سوخت در لبنان/ نان نایاب شده است

قیمت سوخت در لبنان امروز سه شنبه با افزایش سرسام آوری همراه بوده است و همزمان با آن منطقه بقاع لبنان هم با بحران کمبود نان دست و پنجه نرم می کند.

افزایش سرسام آور قیمت سوخت در لبنان/ نان نایاب شده است
کد خبر: 531810
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۶:۰۴:۱۰

قیمت انواع سوخت در لبنان امروز سه شنبه به شدت افزایش یافت.

به گزارش مهر به نقل از العهد، این رسانه لبنانی اعلام کرد: قیمت سوخت امروز (سه شنبه) با افزایش سرسام آوری همراه بوده است. روز گذشته پمپ بنزین ها در مناطق مختلف لبنان شاهد صف های طولانی خودروها بود.

بسیاری از پمپ بنزین‌ها فروش بنزین را متوقف کرده‌اند. از سوی دیگر، مردم با پیش‌بینی اینکه قیمت بنزین بازهم افزایش خواهد داشت به پمپ بنزین‌ها هجوم برده‌اند.

العهد در ادامه از بحران نان در بقاع لبنان هم خبر داد.

خبرنگار العهد از بقاع گزارش داد: منطقه بقاع لبنان با بحران کمبود نان دست و پنجه نرم می کند و برخی نانوایی ها از تحویل نان به شکل مستقیم به خرده فروشی ها و سوپرمارکت ها خودداری می کنند.

برخی از نانوایی ها یک بسته نان را حدود ۹۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ لیره می فروشند.

العهد در ادامه آورده است: برخی نانوانی ها در این منطقه یک بسته نان را با وزن ۷۰۰ گرم را حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ لیره لبنان می فروشند. برخی از صاحبان نانوایی ها برای نظارت بر ساماندهی فرآیند توزیع در نانوایی ها به اعضای سازمان امنیت لبنان روی آورده اند.

همچنین صاحبان نانوایی در مناطق شمال لبنان هم از نبود آرد در بازار خبر می دهند.

طارق المیر رئیس اتحادیه نانوایی ها در شمال لبنان زنگ خطر را به صدا درآورد.

احمد عدره عضو اتحادیه نانوایی ها در شمال لبنان هم درباره تعطیلی نانوایی ها در صورت عدم تامین آرد مورد نیاز در العکاریه هشدار داد.

لیره لبنان امروز سه‌شنبه ۱۱ ژانویه نیز روند کاهشی خود در برابر دلار را ادامه داد و قیمت دلار در این کشور با ثبت رکورد تازه‌ای از ۳۳ هزار لیره گذشت. قیمت هر دلار در بازار  آزاد لبنان بین ۳۳ هزار تا ۳۳ هزار و صد لیره معامله می‌شود.

این همه در حالی است که دولت لبنان نشان داده که در مهار قیمت لیره لبنان از راه جلوگیری از سوداگری کاملا شکست خورده است.

از سوی دیگر معترضان هم برخی راهها را در اعتراض به کاهش ارزش لیره این کشور بستند.

افزایش قیمت دلار همچنین باعث افزایش شدید قیمت سوخت شده که در لبنان بر اساس قیمت دلار تعیین می‌شود. لبنان از حدود دو سال پیش گرفتار بحران اقتصادی سختی شده که کارشناسان آن را با وضعیت اقتصادی این کشور در روزهای جنگ داخلی قابل مقایسه می‌دانند.

روز گذشته هم مناطق مختلف بقاع غربی لبنان به دلیل قطعی برق در این منطقه و محقق نشدن وعده‌های نمایندگان در حل این معضل، شاهد اعتراضات گسترده بود.

منابع لبنانی اعلام کردند که شهروندان لبنانی در منطقه بقاع غربی در اعتراض به نبود برق صبح روز گذشته در مسیرهایی به سمت نهادهای دولتی حرکت کردند و تمامی مدارس، بانک‌ها و راه‌های منتهی به شهر جب جنین در استان بقاع را بستند.

از سویی نیروهای امنیتی و ارتش لبنان به طور گسترده در منطقه حضور داشته و تلاش می‌کنند راه‌های مسدود شده را باز کنند.

بحران سوخت و برق از جدی‌ترین معضلات لبنان به حساب می‌آید. شنبه گذشته هم شرکت برق لبنان به دلیل بروز مشکلاتی در ایستگاه عرمون برق تمام مناطق این کشور را قطع کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها