کد خبر: 531594
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۷:۱۲:۳۸
| |

امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی در حراج‌های آنلاین قزاقستان

سرمایه گذاران خارجی می توانند بیرون از قلمرو قزاقستان امضای دیجیتال الکترونیک این کشور را دریافت کنند.

امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی در حراج‌های آنلاین قزاقستان
کد خبر: 531594
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۷:۱۲:۳۸

وزارت توسعه دیجیتال قزاقستان از راه اندازی یک پروژه آزمایشی خبر داد که در چارچوب آن افراد خارجی غیر مقیم می‌توانند از طریق سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور امضای دیجیتال الکترونیک دریافت کنند.

به گزارش فارس، بنابر اطلاعیه وزارت توسعه دیجیتال قزاقستان، این پروژه در 11 نمایندگی دیپلماتیک این کشور در شهرهای «واشنگتن»، «سئول»، «بیشکک»، «مسکو»، «پراگ»، «دبی»، «نیویورک»، «سنت پترزبورگ»، «فرانکفورت»، «استانبول» و «پکن» به اجرا گذاشته خواهد شد.

هدف اصلی این پروژه فراهم کردن فرصت مشارکت سرمایه گذاران بالقوه در حراج‌های آنلاین در قزاقستان عنوان شده است.

گفتنی است که اتباع خارجی می‌توانند امضای دیجیتال الکترونیکی را از طریق «پنجره واحد» دریافت کنند. به این منظور اتباع خارجی باید گذرنامه و کپی الکترونیکی آن (به شکل pdf)، کپی الکترونیکی ترجمه محضری نام و نام خانوادگی به سیریلیک و در صورت لزوم به لاتین (در شکل pdf) و یک درایو فلش USB (برای ذخیره کلیدهای امضای دیجیتال الکترونیکی) به همراه داشته باشند.

اشخاص حقوقی غیر مقیم نیز با ثبت نام خود در وب سایت کمیته درآمدهای دولتی وابسته به وزارت دارایی قزاقستان و دریافت شماره شناسایی تجاری به صورت آنلاین، می‌توانند امضای دیجیتال الکترونیکی را در نمایندگی‌های خارجی قزاقستان دریافت کنند.

این سرویس در مدت دو روز کاری به صورت رایگان ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها