کد خبر: 531569
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۴:۴۹:۵۱
| |

چین برای کمک امنیتی به قزاقستان اعلام آمادگی کرد

وزیر خارجه چین در تماس با همتای قزاقستانی خود ضمن اعلام آمادگی پکن برای ارائه کمک‌های امنیتی به این کشور، گفت چین با هرگونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی قزاقستان مخالف است.

چین برای کمک امنیتی به قزاقستان اعلام آمادگی کرد
کد خبر: 531569
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۴:۴۹:۵۱

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که پکن مایل است همکاری‌های امنیتی و اجرای قانون با قزاقستان به عنوان یک کشور همسایه را افزایش دهد و به مقابله با مداخله «نیروهای خارجی» کمک کند.

به گزارش فارس، طبق بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه چین، وانگ در تماس با «مختار تیلوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان، گفت: «آشفتگی‌های اخیر در قزاقستان نشان می‌دهد که وضعیت آسیای مرکزی همچنان با چالش‌های شدیدی روبرو است و این یک بار دیگر ثابت می‌کند که برخی از نیروهای خارجی خواهان صلح و آرامش در منطقه ما نیستند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کارشناسان می‌گویند چین نگران است که بی‌ثباتی در همسایه‌اش می‌تواند واردات انرژی و پروژه‌های «یک کمربند، یک جاده» در آن منطقه و امنیت در منطقه غرب چین را که ۱۷۷۰ کیلومتر مرز مشترک با قزاقستان دارد، تهدید کند.

وزیر خارجه چین در ادامه تاکید کرد:‌«ما تمایل داریم با مداخله و نفوذ هر نیروی خارجی [در قزاقستان] به‌صورت مشترک مخالفت کنیم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها