کد خبر: 531551
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۳:۴۳:۵۴
| |

مذاکرات امنیتی آمریکا- روسیه در ژنو آغاز شد

مذاکرات مقامات روسیه و آمریکا با محوریت مسئله تضمین‌های امنیتی پیشنهاد شده از سوی مسکو در ژنو آغاز شد.

مذاکرات امنیتی آمریکا- روسیه در ژنو آغاز شد
کد خبر: 531551
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۳:۴۳:۵۴

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه که هدایت هیات روسیه را برعهده دارد و همچنین الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه دقایقی پیش وارد محل نمایندگی آمریکا در ژنو شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، این مذاکرات محدودیت زمانی ندارد و ریابکوف قرار است اواخر روز دوشنبه در مورد نتایج این مذاکرات گزارش دهد.

سرگئی ریابکوف پیش از این مذاکرات اعلام کرد که موضع مسکو در مذاکرات تضمین های امنیتی با واشنگتن پایدار و تزلزل ناپذیر است و آمریکا باید برای مصالحه آماده شود.

وی گفت: ایالات متحده باید آماده سازش باشد. روسیه با موضع روشنی به اینجا آمده است که شامل شماری جوانب است که از دیدگاه من، درک آن آسان است و آنقدر مشخص به ویژه در سطحی بالا تدوین و تنظیم شده است که انحراف از رویکردهای ما غیرممکن است.

گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) برگزار خواهد شد و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه  آمریکا ریاست هیات آمریکایی را در گفت و گوهای دو جانبه راهبردی با روسیه برعهده خواهد داشت.

وزارت امور خارجه روسیه  ماه گذشته، فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را پیش از مذاکرات ارائه ‌کرد. روسیه از آمریکا و ناتو خواسته است که اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و سطح نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند.

مسکو همچنین از آمریکا خواسته است که هیچ پایگاه نظامی در کشورهایی که اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی بوده و بخشی از ناتو نیستند، احداث نکند.

آمریکا با هیچ کدام از این درخواست ها موافقت نکرده است. با این وجود، مقامات آمریکایی می گویند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مایل است در مورد برخی از نگرانی های مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت وگو کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها