کد خبر: 531138
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۸:۴۵:۴۴
| |

اعلام حمایت مصر و اتحادیه عرب از ابتکار عمل سازمان ملل درباره سودان

​اتحادیه عرب امروز، شنبه از تلاش سازمان برای تسهیل مذاکرات بین طرف‌های سیاسی سودان استقبال کرد. وزارت خارجه مصر نیز حمایت قاهره را از تحرک کنونی سازمان ملل در جهت برقراری ثبات در سودان اعلام کرد.

اعلام حمایت مصر و اتحادیه عرب از ابتکار عمل سازمان ملل درباره سودان
کد خبر: 531138
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۸:۴۵:۴۴

یک منبع اتحادیه عرب آمده است: از تلاش سازمان ملل از طریق هیئت آن در خارطوم برای تلاش با طرف‌های سودانی جهت تسهیل روند سیاسی با هدف آغاز مذاکرات سودانی و حل و فصل مشکلات فرا روی مرحله انتقالی استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این منبع توضیح داد: این حمایت براساس توجه اتحادیه عرب بر حفظ دستاوردهای ملت سودان در دو سال گذشته است.

اتحادیه عرب همچنین افزود، این حمایت از اهمیت حل و فصل دلایل بی‌ثباتی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سودان نشات می‌گیرد.

این منبع آمادگی و عزم اتحادیه عرب برای همکاری کامل با سازمان ملل جهت کمک به دستیابی به توافقات به منظور تحقق خواسته‌های ملت سودان و برقراری ثبات، امنیت و توسعه و دموکراسی را اعلام کرد.

پیشتر فولکر پرتس رئیس هیئت سازمان ملل در سودان گفته بود، روند سیاسی بین طرف‌های سودانی را برای توافق بر سر خروج از بحران سیاسی کنونی کلید زده است.

همچنین در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: مصر از نزدیک تحولات اخیر سودان را دنبال می‌کند و در این راستا از تحرک سازمان ملل برای برقراری ثبات در این کشور حمایت می‌کند.

در این بیانیه اشاره شده است: اقدام سازمان ملل در راستای به جریان انداختن مذاکرات بین سودانی‌ است؛ مساله‌ای که منجر به حل بحران کنونی و مانع از کشیده شدن کشور به سمت آشوب شود.

قاهره از تمام طرف‌ها خواست نخست‌وزیر انتقالی توافقی جدید را انتخاب و در اسرع وقت دولت تشکیل دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها