کد خبر: 531011
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۹:۳۶
| |

درخواست ملابرادر از جامعه جهانی: به کمک افغان ها بیایید

معاون اول نخست وزیر افغانستان از جامعه بین‌الملل خواست تا به تامین کمک‌های بشردوستانه به افغان‌ها بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی این کشور بپردازند.

درخواست ملابرادر از جامعه جهانی: به کمک افغان ها بیایید
کد خبر: 531011
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۹:۳۶

ملا برادر، معاون اول نخست وزیر افغانستان در پیامی ویدئویی که توسط رسانه خبری RTA منتشر شد، اوضاع این کشور را وخیم خواند و گفت: از یک طرف تحریم‌های شدید و از طرف دیگر نبود زیر ساخت در کشور از ۲۰ سال گذشته برای تسهیل فرصت‌های شغلی برای شهروندان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری طلوع، به گفته معاون اول نخست وزیر افغانستان، شهروندان در سراسر کشور نیاز فوری به پول نقد، سرپناه و غذا دارند. در اوضاع کنونی کشور، افغان‌ها به کمک‌های بشردوستانه از سوی جامعه جهانی نیازمندند.

وی همچنین گفت، طالبان افغانستان به طول کامل برای مقابله با وضعیت اضطراری آمادگی دارد و وزرا و اداره‌های دولتی برای کمک به مردم آماده هستند.

این اظهارنظرهای از سوی این مقام طالبان افغانستان در حالی مطرح شده که مناطق زیادی از افغانستان در پی وقوع بهمن و سیلاب به دلیل بارش‌های سنگین در سراسر این کشور تخریب شده است.

حافظ یعقوب، یکی از مقام‌های وزارت فواید عامه افغانستان نیز گفت: به دلیل بارش‌های سنگین در برخی از ولایات مردم دچار تنگدستی شدیدی شده‌اند. پل‌ها تخریب شده و آنها به کمک فوری نیاز دارند.

یکی از تحلیلگران سیاسی افغان نیز گفته است: اگر کشورهای خارجی همچنان به شرایطی که برای طالبان افغانستان درنظر گرفته‌اند پای‌بند بمانند و کمک‌ها به افغانستان را جاری نکنند، ما به زودی شاهد یک فاجعه بزرگ بشری خواهیم بود.

سازمان‌های کمک رسان نیز بارها نسبت به بروز یک بحران جدی در میانه زمستان سرد در افغانستان هشدار داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها