کد خبر: 530766
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۱۱:۰۷:۵۶
| |

کارشکنی در مسیر مذاکرات وین ادامه دارد

آلمان باز هم به تاکتیک کهنه «ضیق وقت» متوسل شد

وزیر خارجه آلمان در ادامه تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران، مدعی شد که وقت زیادی برای احیای توافق ۲۰۱۵ باقی نمانده است.

آلمان باز هم به تاکتیک کهنه «ضیق وقت» متوسل شد
کد خبر: 530766
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۱۱:۰۷:۵۶

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان بعد از دیداری که با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی داشت، مدعی شد ایران اعتماد زیادی را تلف کرده و زمان زیادی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باقی نمانده است.

به گزارش مهر، به نقل از رویترز، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آلمان به عنوان بخشی از تروئیکای اروپایی طرف برجام، عملاً با اتخاذ موضعی منفعلانه در قبال اقدامات دولت قبلی واشنگتن مانع از برخورداری ایران از مزایای برجام شد حال آنکه E۳ در دوره ریاست جمهوری جو بایدن نیز، با ادعای تحکیم روابط فراآتلانتیکی، از سنگ اندازی در مسیر مذاکرات وین فروگذار نکرده است.

با این حال، تیم مذاکره کننده ایران در تلاش برای احیای حقوق ملت، به خوبی از پس خنثی کردن این کارشکنی‌ها برآمده و هشدار داده است که هیچ ضرب الاجل جعلی را نمی‌پذیرد.

همزمان، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین هم می‌گوید گفتگوها در دور هشتم به آرامی اما پیوسته پیش می‌رود.

این در حالی است که به گفته وی، در دور هفتم مذاکرات وین نظرات متفاوت (به نظر وی غیرقابل توجیه) از منفی تا مشکوک بود. بنابراین (در دور قبلی) فضایی ایجاد شد که برای پیشرفت مناسب نبود.

ناگفته نماند که حتی در دور هفتم نیز به رغم آنکه تروئیکا صرفاً با ژست مذاکره پای میز گفتگو آمده بود و کارزار رسانه‌ای منفی را علیه ایران هدایت می‌کرد، تیم ایران توانست در نهایت خواسته‌های خود را در سند مبنا اعمال و ریل گذاری مذاکره را اصلاح کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها