ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

شاهد پیشرفت‌هایی در مذاکرات بوده‌ایم/ لغو تحریم‌ها علیه ایران کانون اصلی مذاکرات است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که مذاکرات وین شاهد پیشرفت‌هایی بوده است و امیدواریم در این هفته، شاهد پیشرفت‌هایی بیشتری باشیم.

شاهد پیشرفت‌هایی در مذاکرات بوده‌ایم/ لغو تحریم‌ها علیه ایران کانون اصلی مذاکرات است
کد خبر: 530581
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۰۷:۲۶:۲۷

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات احیای برجام در وین، گفت که این مذاکرات شاهد پیشرفت‌هایی بوده است و امیدواریم در این هفته، شاهد پیشرفت‌هایی بیشتری باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وی افزود که رایزنی درباره لغو تحریم‌ها علیه ایران، در حال حاضر در کانون اصلی مذاکرات قرار دارد.

پرایس گفت که چنانچه بین طرف‌های مذاکره‌کننده در وین، توافقی در خصوص بازگشت متقابل تهران و واشنگتن به برجام حاصل شود، لغو تحریم‌ها علیه ایران و گام‌هایی که آمریکا در این راستا خواهد برداشت، به موازات اقدام‌هایی است که ایران باید در چارچوب بازگشت به تعهدات برجامی خود انجام دهد.

در خصوص این مسائل تا زمانی که در خصوص همه موارد توافق صورت نگیرد، باید این طور در نظر گرفت که روی هیچ چیز توافق نشده است. بنابراین، نمی خواهم از جایی که هستیم، جلوتر بروم.

این مقام آمریکایی با تکرار برخی ادعاها، گفت که آنچه واضح است این است که اگر به زودی توافقی در مورد بازگشت متقابل به پایبندی به برجام حاصل نشود، سرعت پیشرفت گام‌های هسته‌ای ایران به طور فزاینده‌ای مزایای عدم اشاعه برجام را کاهش خواهد داد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد زمان باقی‌مانده مد نظر آمریکا برای ادامه مذاکرات، گفت: «زمانی که کارشناسان ما در اینجا به این نتیجه برسند که مزایای بازگشت به برجام با پیشرفت‌های هسته‌ای ایران کاهش یابد، زمان برای ادامه گفت‌وگوها به پایان خواهد رسید».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها