اعتراف وزیر سعودی به افزایش مبتلایان به کرونا در عربستان

وزیر بهداشت سعودی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد و گفت که در روزهای آینده افزایش مبتلایان بیشتری مشاهده شود.

اعتراف وزیر سعودی به افزایش مبتلایان به کرونا در عربستان
کد خبر: 530546
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۹:۴۳:۲۳

وزیر بهداشت سعودی عصر سه شنبه به وقت تهران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «گالف اینسایدر» «فهد الجلجل» وزیر بهداشت عربستان سعودی گفت: «عربستان در حال حاضر شاهد افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا است و انتظار می‌رود در روزهای آینده افزایش بیشتری مشاهده شود.»

وی گفت که این نگرانی در حال حاضر بر روی گروهی متمرکز است که واکسیناسیون خود را کامل نکرده است، زیرا اکثر کسانی که اکنون در مراقبت‌های ویژه هستند به طور کامل  برابر ویروس ایمن سازی نشده‌اند.

اظهارات وزیر بهداشت عربستان در پی موج فزاینده‌ای از موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور بیان شد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۸۵ مورد را به خود اختصاص داده است. در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا در عربستان، این کشور پوشیدن ماسک را در اماکن عمومی اجباری کرد.

 خبرگزاری دولتی عربستان  نیز  به نقل از یک منبع در وزارت کشور عربستان اعلام کرد که زدن  ماسک در اماکن عمومی از جمله از روز پنج شنبه اجباری خواهد شد.ب راساس اعلام وزارت بهداشت عربستان، ۳۹ مورد از مبتلایان به کرونا  شرایط وخیمی دارند.

عربستان سعودی، بزرگترین کشور عربی حاشیه خلیج فارس با جمعیتی حدود ۳۰ میلیون نفر است. شمار کل مبتلایان به کرونا از ابتلای شیوع این ویروس در عربستان به ۵۵۸ هزار و ۱۰۶ نفر رسیده، ۸۸۷۸ بیمار جان باخته‌اند و تعداد بهبود یافتگان نیز به ۵۴۲ هزار و ۴۱۳ تن افزایش یافته است. این وزارتخانه ماه دسامبر گذشته از مشاهده نخستین مورد ابتلا به سویه امیکرون در این کشور خبر داده بود.

سازمان جهانی بهداشت پیشتر اعلام کرده بود که خطر ناشی از سویه امیکرون که به سرعت در حال گسترش است، همچنان بسیار بالاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها