سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان خبر درگیری با مرزبانان ترکمنستان را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز اخبار مرتبط با درگیری نظامیان این گروه با مرزبانان ترکمنستان را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان خبر درگیری با مرزبانان ترکمنستان را تکذیب کرد
کد خبر: 530537
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۹:۰۵:۵۷

دولت موقت طالبان در افغانستان امروز سه شنبه اخبار رسانه ها مبنی بر درگیری مرزبانان طالبان با مرزبانان ترکمنستان در استان جوزجان در شمال افغانستان را تکذیب کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در این خصوص اعلام کرد: اخبار مربوط به اختلافات مرزی بین افغانستان و ترکمنستان کذب است. هیچ مشکلی بین ما و همسایه مان ترکمنستان وجود ندارد و ما می‌خواهیم با کشورهای دوست و همه کشورهای جهان روابط دیپلماتیک و دوستانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت ترکمنستان در کابل نیز گزارش ها مبنی بر وضعیت حاد در مرز با افغانستان را تکذیب و خاطر نشان کرد که ترکمنستان مطابق با موضع بی طرفی خود، «روابط حسن همجواری» با افغانستان را ادامه می دهد.

این در حالیست که رسانه‌های افغانستان شب گذشته اعلام کردند که درگیری‌های مسلحانه ای میان نیروهای طالبان و مرزبانان ترکمنستان در مرزهای دو کشور رخ داده است.

روزنامه هشت صبح افغانستان به نقل از خلیل بلخی، رئیس وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت جوزجان اعلام کره بود که مرزبانان ترکمنستانی ۳ روز پیش یک غیرنظامی افغان را کشتند و یک نفر دیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند. به دنبال این حادثه نیروهای طالبان نیز شروع به تیراندازی کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها