ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق:

شهادت سردار سلیمانی برای جبهه مقاومت بازدارندگی ایجاد کرد

سفیر ایران در عراق گفت: با تلاش‌های سردار شهید سلیمانی ملت‌های منطقه و جبهه مقاومت می‌توانند در مقابل دشمنان به خوبی از خود دفاع کرده و در مقابل تهدیداتی که متوجه آنهاست بازدارندگی ایجاد کنند.

شهادت سردار سلیمانی برای جبهه مقاومت بازدارندگی ایجاد کرد
کد خبر: 530128
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۰۹:۰۲:۵۴

ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق در مورد دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان، گفت: تلاش سردار سلیمانی در زمان حیاتشان در این بود که با کمک نیروهای مردمی و نیروهای مسلح، تروریسم را در منطقه نابود کرده و مناطق اشغال شده به دست تروریست‌ها را پاکسازی کرد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی موفق شد توانمندی زیادی برای ملتهای منطقه و جبهه مقاومت اسلامی در مناطق مختلف مانند یمن، سوریه، عراق و جاهای دیگر ایجاد کند. به طوری که بتوانند در مقابل دشمنان از خود به خوبی دفاع کرده و در مقابل تهدیداتی که متوجه انهاست، قدرت بازدارندگی ایجاد کنند.

سفیر کشورمان در عراق اضافه کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی نشان داد که راه موفقیت، همان راه مقاومت، جهاد، قدرتمند شدن و توکل به خدا و اخلاص است.شهید سلیمانی توانست نیروهای بسیار زیادی را به این مسیر و مکتب علاقه‌مند کرده و به وسیله این نیروها، امنیت بزرگ و پایداری را در منطقه ایجاد کند.

مسجدی با اشاره به آثار و برکات شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: پس از شهادت ایشان برای بسیاری از مردم در اقصی نقاط جهان این سوال مطرح شد که چرا آمریکایی‌ها چنین شخصیتی که چهره محبوب، ملی، مبارز و واقعاً خدمتگذار را ترور کردند.

وی با بیان اینکه جنایتی که آمریکایی‌ها مرتکب شدند، در تاریخ ثبت شد، گفت: با ترور سردار سلیمانی، در اذهان مردم این موضوع جای گرفت که دولت آمریکا یک دولت تروریست است که کسی را که عمر خودش را فدای مبارزه با تروریسم کرده است، به دلایل واهی ترور کرده و به شهادت رسانده است.

 این دیپلمات کشورمان اضافه کرد: از سوی دیگر شهادت سردار سلیمانی باعث شد که بسیاری از مردم با نام ایشان آشنا شوند و به دنبال تحقیق و جستجو در مورد ایشان بروند تا هم اقدامات و هم هدف، راه و مقصود شهید سلیمانی، برای بسیاری از کسانی که ایشان را در زمان حیاتشان نمی‌شناختند، شناخته شود.

مسجدی گفت: با توجه به اینکه ایشان با شهید ابومهدی به شهادت رسیدند، یک پیوند معنوی و فرهنگی بین دو ملت ایران و عراق ایجاد شد و شهید ابومهدی هم برای مردم ما شناخته شدند. لذا ما شاهد هستیم که شهادت این دو سردار، بین مردم دو کشور و آحاد جامعه ایرانی و عراقی به چنین رابطه و علاقه‌مندی بسیار عمیق انجامیده است.

سفیر ایران در عراق با اشاره به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور که بعد از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به تصویب رسید، گفت: این مصوبه پارلمان ملی عراق است که نیروهای خارجی باید خاک عراق را ترک کنند و دولت عراق موظف به اجرای آن است.

 وی گفت: در راستای اجرای این مصوبه هم نیروهای مقاومت حاضر در عراق اعلام کردند که اگر آمریکایی‌ها براساس توافقات خارج شوند که چه بهتر ولی اگر خارج نشوند، عکس‌العمل نشان می‌دهند و حاضر نیستند بپذیرند که نیروهای آمریکایی در عراق باقی بمانند.

 سفیر ایران در عراق خاطرنشان کرد: بنابراین الان بحث خروج نیروهای آمریکایی به طور جدی مطرح است و فکر می‌کنم که آنها خاک عراق را ترک خواهند کرد و اگر هم بخواهند به عنوان مستشار در عراق بمانند، این کار باید صد در صد با موافقت دولت عراق صورت بگیرد.

مسجدی همچنین درباره مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان در کشور عراق گفت: به مدت ۱۰ روز در عراق مراسم باشکوهی در شهرها و مناطق مختلف برای بزرگداشت نام و یاد شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان برگزار می‌شود. حضور پرشور مردم عراق در این مراسم‌ها نشان می دهد که نام این شهدا در تاریخ عراق کاملا به ثبت رسیده و مردم از قدرشناس زحمات این عزیزان هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها