کد خبر: 529560
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۰۹:۱۹:۰۹
| |

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه:

آمریکا برای صدور روادید از روسیه باج می‌خواهد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا در مساله صدور روادید برای اتباع روسیه، محدودیت هایی را اعمال می کند تا از مسکو در این مورد امتیاز و باج بگیرد.

 آمریکا برای صدور روادید از روسیه باج می‌خواهد
کد خبر: 529560
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۰۹:۱۹:۰۹

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه به ریانووستی با انتقاد از محدودیت های اعمال شده ازسوی آمریکا برای صدور ویزای غیرمهاجرتی برای اتباع روسیه گفت: طرف آمریکایی با استناد به کمبود پرسنل بخش کنسولی، صدور روادید برای روس‌ها را بشدت محدود کرده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: آمریکا بدون دلیل این محدودیت ها را وضع نکرده است و می خواهد بطور یکجانبه از روسیه امتیازاتی را بگیرد.  

 وزیر خارجه روسیه مساله صدور روادید برای روس‌ها ازسوی آمریکا را دشوار خواند و گفت: آمریکا از  ۱۲ ماه می ( ۲۲ اردیبهشت) سال ۲۰۲۱ صدور روادید غیردیپلماتیک برای روس‌ها را متوقف کرده است.  

وی ادامه داد: طرف روسی در تماس با مقامهای آمریکایی، بارها بر لزوم بهبودی وضع صدور روادید بین روسیه و آمریکا تاکید کرده است. اما باتوجه به بدتر شدن روابط دو کشور بعید بنظر می رسد که آمریکا با اعمال تسهیلات در بخش صدور ویزا موافقت کند.

لاوروف افزود: زیرا که هیچ مانعی وجود ندارد که آمریکا با استفاده از سهمیه خود شامل ۴۵۵ نفر کمبود پرسنلی درسفارت خود در مسکو را برطرف کرده و دوباره شروع به صدور روادید برای اتباع روسیه کند.

براساس اطلاعات رسانه های روسی، از اوایل آبان ماه وزارت خارجه آمریکا اتباع روسیه و ۹ کشور دیگر را که در آن سفارتخانه آمریکا وجود ندارد یا بخش کنسولی سفارت این کشور به دلایلی ویزا صادر نمی کند،  Homeless Nationalities یا فاقد ملیت خوانده است.  

این کشورها ازجمله شامل روسیه، سومالی، ونزوئلا، سوریه و ایران می‌شود و به توصیه وزارت خارجه آمریکا شهروندان روس برای گرفتن روادید آمریکا باید به سفارت این کشور در ورشو مراجعه کنند.  

 ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، با انتقاد از آمریکا در مورد صدور روادید اعلام کرد که واشنگتن  مراحل فنی عادی صدور روادید این کشور را به جهنم واقعی تبدیل کرده که نشانه سادیسم (بیماری روانی لذت بردن از رنج دیگران) مقام‌های مسئول در گرفتن این تصمیم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها