رایزنی دوجانبه علی باقری با مذاکره کننده ارشد فرانسه در وین

مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در وین در نشستی دوجانبه به گفت‌وگو نشستند.

رایزنی دوجانبه علی باقری با مذاکره کننده ارشد فرانسه در وین
کد خبر: 528983
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۷:۱۳:۳۲

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (دوشنبه) ششم دی ماه به منظور شرکت در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها وارد وین شد، در ادامه رایزنی‌هایش در پایتخت اتریش با مذاکره کننده ارشد فرانسه به صورت دوجانبه به گفت‌وگو نشست.

به گزارش فارس، وی پیش از این هم با نمایندگان روسیه و چین به صورت سه جانبه ملاقات کرد و دیداری دوجانبه نیز با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام داشت.

قرار است نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام برای آغاز دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها ساعت ۱۸ به وقت وین (۲۰:۳۰ به وقت تهران) در هتل کوبورگ شهر وین آغاز شود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم و افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: در گفت‌وگوهای وین نگاهمان همواره رو به جلو بوده است. توصیه ما به تمام کشورهایی که امروز بعدازظهر گفت‌وگوها را در وین برگزار می‌کنند این است که با عزم رسیدن به یک توافق خوب به وین بیایند. آن‌چه برای جمهوری اسلامی ایران تحمل ناپذیر است که برخی طرف‌ها با اشتباه محاسباتی فکر کنند وقت و انرژی جمع را با کمپین‌های ضد اطلاعاتی و یا اخبار تحریف شده تلف کنند و یا در مذاکرات به دنبال خواسته‌هایی فراتر از برجام باشند و یا این‌که تصور کنند می‌توانند منافعی کمتر از آنچه در برجام است برای ایران قید شده برای ایران قائل شوند.

وی افزود: اگر همگی در وین با این دستورکار بیایند که گفت‌وگوها در کمترین زمان ممکن به نتیجه خوب برسد، مطمئن هستم ما نتایج خوبی را در این دور که وارد محتوا خواهیم شد خواهیم دید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: فکر می‌کنم سه کشور اروپایی خوب می‌دانند که انتظار از آنها این است که به این بی عملی پایان دهند و برنامه جدی خودشان را برای چگونگی بازگشت به تعهداتشان ذیل برجام ارائه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها