حمله انتحاری در جمهوری دموکراتیک کنگو با ۶ کشته

در جریان انفجار انتحاری در مرز شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو با اوگاندا دست‌کم شش تن کشته شدند.

حمله انتحاری در جمهوری دموکراتیک کنگو با ۶ کشته
کد خبر: 528666
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۰:۴۹:۴۲

یک عامل انتحاری به رستورانی در شهر بنی، واقع در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو حمله کرد و در نتیجه آن پنج تن به همراه خودش کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، مقام‌های این کشور آفریقایی "نیروهای دموکراتیک متحد" را عامل این انفجار انتحاری می‌دانند.

این گروه شبه‌نظامی یکی از مرگبارترین گروه‌های مسلح در منطقه محسوب می‌شود و داعش مدعی است که این گروه شاخه مرکز آفریقایی آن به حساب می‌آید. این گروه هنوز مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

سخنگوی منطقه‌ای جمهوری دموکراتیک کنگو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این عامل انتحاری که نیروهای امنیتی از ورودش به این رستوران جلوگیری کردند، خودش را در ورودی این مکان منفجر کرد. شش تن از جمله خودش کشته و ۱۴ تن دیگر شامل دو مقام محلی زخمی شده‌اند. در زمان انفجار این بمب، مردمی مشغول برگزاری جشن کریسمس بودند.

در ژوئن سال جاری میلادی سه بمب در شرق این کشور آفریقایی منفجر شد و مقام‌ها هشدار دادند که ممکن است حملات بیشتری صورت بگیرد.

در نوامبر ۲۰۲۱ نیز دو کشور جمهوری دموکراتیک کنگو و اوگاندا عملیات مشترکی را علیه نیروهای دموکراتیک متحد در شرق این کشور و پس از آن انجام دادند که سربازان کنگویی چندین ماه بود با این شبه‌نظامیان درگیری داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها