کد خبر: 528576
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۹:۵۰:۵۷
| |

اسقف مارونی‌های لبنان:

انتخابات پارلمانی باید ماه مه برگزار شود، غیر آن را نمی‌پذیریم

​اسقف مارونی‌های لبنان در سخنرانی مقابل هیئت حزب‌ القوات اللبنانیه، که برای عرض تبریک به مناسبت میلاد مسیح انجام گرفت، گفت: این شب طولانی صبحی در پی دارد، ما در زمان میلاد مسیح شاهد تابش نور صلح و محبت هستیم و از این رو در این شب باید نور واقعی لبنان بتابد.

انتخابات پارلمانی باید ماه مه برگزار شود، غیر آن را نمی‌پذیریم
کد خبر: 528576
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۹:۵۰:۵۷

به نقل از النشره، پترس الراعی، اسقف مارونی‌های لبنان اظهار کرد: باید مسؤولیت را برعهده بگیریم، لبنان نیاز به تمام قدرت و توان لبنانی‌ها دارد.

به گزارش ایسنا، او تاکید کرد: بسیاری از توان خود را از دست دادیم و به مبارزه و ثبات و پایداری ادامه می‌دهیم، لبنان متعلق به همه ماست و این نقش ماست.

اسقف مارونی‌های لبنان توضیح داد: امروز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، نباید این برداشت به وجود بیاید که ماضعیفیم، ایمان ما به لبنان قوی‌تر از تمام طرح‌های نابودگری است که امروز حاصل می‌شوند و باید همبستگی داشته باشیم. 

او درباره انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری آینده گفت، انتخابات ایستگاه مهم قانون اساسی است که از رهگذر آن ملت نظرشان را بیان می‌کنند، لذا پایبندی به چارچوب قانون اساسی که در انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری تجلی می‌یابد، ضروری است. باعث تاسف است که برخی صحبت‌های منفی را درباره تعویق انتخابات می‌شنویم، این نتیجه‌ناامیدی‌هاست.

او تصریح کرد: میلاد مسیح زمان صلح است که ثبات و پایداری و برنامه‌ریزی را ایجا می‌کند، لبنان بسیار نیاز به فرزندان مخلص و محبان واقعی دارد، قدرت ما از قدرت‌های ویرانگر هر چه قدر هم قوی باشند، بیشتر است، قدرت واقعی ما ایمان ما به لبنان است و این ارزشی متمدنانه دارد که از بین نمی‌رود.

او خطاب به هیئت القوات گفت: به مبارزه خود به عنوان حزب ادامه دهید امیدواریم تمام گروه‌ها حافظ چند جانبه‌گرایی لبنان باشند و در جهت وحدت ملی تلاش کنند.

اسقف مارونی‌های لبنان همچنین در سخنرانی خود به مناسبت این عید بر اهمیت برگزاری انتخابات پارلمانی در سال آینده تاکید کرد.

او از دولت لبنان خواست تشکیل جلسه دهد، عدم برگزاری جلسه دولت فعالیت دولت‌های آینده را از بین می‌برد.

او خطاب به میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان گفت:‌ قویا پایبندی شما به برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر را تایید می‌کنم، این انتخابات امری واجب و تضمینی است که انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد خود برگزار شود، این انتخابات همچنین فرصتی است برای تغییر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها