کد خبر: 528294
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ترور سردار سلیمانی علت تیرگی رابطه ترامپ و نتانیاهو است؟

سایت خبررسانی اکسیوس در گزارشی فاش کرد، بعد از ترور [سردار] قاسم سلیمانی تنش قابل توجهی بین ایالات متحده و اسرائیل ایجاد شد.

ترور سردار سلیمانی علت تیرگی رابطه ترامپ و نتانیاهو است؟
کد خبر: 528294
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۰۸:۳۰:۰۰

علت اصلی اتخاذ مواضع شبه‌خصمانه اخیر دونالد ترامپ نسبت به بنیامین نتانیاهو و اظهاراتش علیه نخست‌وزیر سابق اسرائیل مشخص شد. 

به گزارش اعتمادآنلاین، سایت خبررسانی اکسیوس در گزارشی فاش کرد، بعد از ترور [سردار] قاسم سلیمانی تنش قابل توجهی بین ایالات متحده و اسرائیل ایجاد شد. 

به روایت این رسانه آمریکایی، دونالد ترامپ بعد از وقوع این عملیات به این نتیجه رسید که بنیامین نتانیاهو از او علیه ایران سوءاستفاده کرده است. 

باراک راوید روزنامه‌نگار معروف اسرائیلی در مقاله‌ای در این رسانه آمریکایی نوشت: ترور سلیمانی گرچه در ابتدا نقطه اوج همکاری آمریکایی-اسرائیلی به نظر می‌رسید، اما در واقع بعد از آن به نقطه بروز تشنج بین دو متحد تبدیل شد. 

راوید به نقل از یک مسئول عالیرتبه در دولت سابق آمریکا خبر داد: ترامپ انتظار داشت اسرائیل نقش پررنگ‌تری در این اقدام ایفا کند. 

این روزنامه‌نگار اسرائیلی همچنین فاش کرد، ترامپ جولای گذشته در این باره به خود او گفته بود: اسرائیل کار درستی انجام نداده است. 

ترامپ در ادامه گفته بود: نمی‌توانم به جزئیات این داستان بپردازم اما من احساس ناامیدی شدیدی نسبت به اسرائیل پیدا کردم و مردم در زمان مناسب از این داستان مطلع خواهند شد. 

راوید در نقل قول دیگری از ترامپ هم بازگو کرد: ما برای بررسی نحوه نگهداری چند کودک تشکیل جلسه نمی‌دادیم، آنها برنامه‌های بسیار بدی در قبال ما داشتند، ما متوجه این مساله شدیم اما در آن زمان احساس کردم کشورم گزینه‌های زیادی برای انتخاب ندارد (و در مقابل عمل انجام‌شده قرار گرفته است).

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها