کد خبر: 528176
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ۰۹:۴۷:۲۰
| |

بانک جهانی پیش بینی کرد:

روند نزولی رشد اقتصادی چین در سال جاری و سال آینده

پیش بینی بانک جهانی مبنی بر این است که رشد اقتصادی چین در سال جاری و سال آینده میلادی روند نزولی خواهد داشت.

روند نزولی رشد اقتصادی چین در سال جاری و سال آینده
کد خبر: 528176
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ۰۹:۴۷:۲۰

پیش‌بینی‌های بانک جهانی برای رشد اقتصادی در چین با توجه به شیوع سریع سویه اٌومیکرون در جهان، تغییر کرده و این سازمان اعلام کرده رشد دومین قدرت اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۲ به شدت کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرناو به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، پیش بینی بانک جهانی مبنی بر این است که رشد اقتصادی چین در سال جاری و سال آینده میلادی روند نزولی خواهد داشت.

این بانک اکنون انتظار دارد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال پیش از آن ۸ درصد افزایش یابد که این رقم کمتر از پیش بینی های قبلی است. در ماه اکتبر بانک جهانی انتظار داشت چین در سال جاری ۸.۱ درصد رشد کند و در ماه ژوئن نیز رشد ۸.۵ درصدی را پیش بینی کرده بود.

همچنین پیش‌بینی بانک جهانی برای رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۲ از ۵.۴ درصد به ۵.۱ درصد کاهش یافته که یکی از کندترین سرعت‌های رشد اقتصادی برای چین از سال ۱۹۹۰ است – زمانی که اقتصاد این کشور به دنبال تحریم‌های بین‌المللی در سال ۱۹۸۹، به میزان۳.۹ درصد رشد پیداکرد.

بانک جهانی در آخرین گزارش خود در مورد اقتصاد چین روز چهارشنبه اعلام کرد: خطرات نزولی برای چشم انداز اقتصادی چین افزایش یافته است.

به گفته این سازمان، شیوع مجدد کووید-۱۹ از جمله سویه اومیکرون می‌تواند منجر به محدودیت‌های «عمده‌تر و طولانی‌تر» و همچنین اختلالات بیشتر در فعالیت‌های اقتصادی شود.

بانک جهانی افزود که علاوه بر این "رکود شدید و طولانی مدت" در بخش املاک ممکن است بازتاب قابل توجهی در سراسر اقتصاد داشته باشد.

چین تنها اقتصاد بزرگی بود که در سال ۲۰۲۰ رشد داشت، اما امسال با تهدیدات زیادی برای گسترش اقتصاد خود از جمله محدودیت های مرتبط با همه گیری کرونا و بحران انرژی مواجه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها