چین چهار مقام آمریکایی را تحریم کرد

وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه تحریم‌هایی را علیه 4 مقام آمریکایی به دلیل مداخله در امور داخلی این کشور اعلام کرد.

چین چهار مقام آمریکایی را تحریم کرد
کد خبر: 527947
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۸:۵۸:۴۳

دولت چین روز سه‌شنبه تحریم‌هایی را علیه چهار مقام آمریکایی به دلیل اظهاراتشان درباره اوضاع حقوق بشر و آزادی‌های دینی در منطقه سین‌کیانگ چین اعمال کرد.

به گزارش فارس، «شاو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که اقداماتی علیه 4 مقام آمریکایی در کمیسیون آزادی‌های دینی آمریکا اتخاذ شده است.

این تحریم‌ها علیه رئیس این کمیسیون، معاون آن و دو عضو برجسته آن اعمال شده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت خارجه چین، این اقداماتی که اتخاذ شده شامل ممنوعیت ورود این افراد به چین و بلوکه شدن دارایی‌های آنها در چین و هنگ‌کنگ و ماکائو بوده و شهروندان و شرکت‌های چینی نیز از هرگونه تعامل با این افراد منع خواهند شد.

دولت آمریکا اخیرا تحریم‌هایی را علیه برخی مقام‌های چینی به بهانه نقض حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ اعمال کرده است.

 واشنگتن در آخرین اقدام خود، المپیک زمستانی چین را تحریم کرده و اعلام کرد که هیچ نماینده دیپلماتیک به این رویداد ورزشی اعزام نخواهد کرد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در توجیه این اقدام واشنگتن علیه پکن گفت دلیل دولت آمریکا برای این اقدام، نسل کشی و جنایت علیه بشریت در استان سین‌کیانگ و دیگر نقض‌های حقوق بشر در چین است.

در سالهای اخیر، تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی دولت ترامپ به پکن در خصوص منشأ شیوع کرونا، موضوعات تایوان و هنگ کنگ و دیگر مسائل بسیار پرتنش بوده است.

دولت آمریکا مدعی نقض حقوق بشر اقلیت اویغورها در استان سین‌کیانگ چین است، ادعایی که مقام‌های پکن به شدت آن را رد کرده و گفته‌اند که آمریکا به جای آنکه ژست حمایت از مسلمانان در استان سین‌کیانگ را بگیرند از کشتار مسلمانان در عراق و سوریه دست بردارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها