کد خبر: 527934
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۸:۱۱:۲۰
| |

بیانیه جدید ارتش عراق درباره روند خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش عراق از ادامه روند خروج نیروهای «ائتلاف بین‌المللی» از این کشور خبر داد.

بیانیه جدید ارتش عراق درباره روند خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی
کد خبر: 527934
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۸:۱۱:۲۰

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش عراق در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که «کمیته فنی نظامی عراق به کار خود برای پیگیری اجرای توافق عراق با ائتلاف بین‌المللی برای خروج نیروهای رزمی آن ادامه می‌دهد».

به گزارش ایسنا، به گزارش المعلومه، در این بیانیه آمده است: «این کمیته شامل جانشین فرماندهی عملیات مشترک، رئیس دستگاه امنیت ملی، مرکز اطلاع رسانی نظامی ارتش، معاون رئیس ستاد کل ارتش در امور عملیات و تعدادی از افسران، برای بررسی مراحل و جزئیات خروج نیروهای رزمی ائتلاف وارد استان اربیل شدند».

بر اساس این بیانیه، این اقدام پس از آن صورت گرفت که کمیته فنی نظامی عراق تمامی مراحل مربوط به خروج نیروهای ائتلاف را در جریان بازدید هجدهم ماه جاری از استان الانبار به همین منظور انجام داد.

یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق یک‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه «العراقیه» اظهار کرد: حضور نیروهای رزمی خارجی در عراق پایان یافته است و تا پایان ماه جاری هیچ نیروی رزمی خارجی در عراق وجود نخواهد داشت.

وی در این باره گفت: شماری از مستشاران خارجی برای آموزش نیروهای عراق و توسعه توانمندی‌های رزمی آنها در پایگاه‌های عراق باقی خواهند ماند و مأموریت آنها مشورتی و آموزشی است و این نیروها تحت حفاظت نیروهای عراق و رهبری یک فرمانده عراقی خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها