کد خبر: 527692
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۲۱:۴۷:۴۵
| |

نتیجه حملات پهپادی آمریکا؛ مرگ هزاران غیرنظامی درعراق، سوریه و افغانستان

اسناد جدید پنتاگون نشان می‌دهد حملات هوایی ایالات متحده در سوریه، عراق و افغانستان منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی در این کشورها شد.

نتیجه حملات پهپادی آمریکا؛ مرگ هزاران غیرنظامی درعراق، سوریه و افغانستان
کد خبر: 527692
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۲۱:۴۷:۴۵

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که اسناد جدید پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نشان می‌دهد  حملات هوایی ایالات متحده در سوریه، عراق و افغانستان  که با اطلاعات ناقص صورت گرفت، منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی در این کشورها شد.

​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله»، روزنامه «نیویورک تایمز» در این زمینه نوشت، اسناد نشان می‌دهد که شمار زیادی از کودکان در این حملات هوایی کشته شده‌اند. در یکی از مواردی که این روزنامه به آن اشاره کرد، نیروهای ویژه آمریکا مدعی شدند که ۸۵ تروریست داعش را در شمال سوریه کشته اند، اما بر اساس گزارش تحقیقاتی انجام شده توسط نیویورک تایمز، کشته شدگان ۱۲۰ روستایی بودند.

تحقیقات روزنامه نیویورک تایمز همچنین نشان داد که در  یک حمله هوایی در کابل  در افغانستان، ۱۰ عضو یک خانواده کشته شدند. مقامات آمریکایی ابتدا گفتند که در این حمله هوایی یک خودروی حاوی بمب منهدم شده است، ادعایی که بعداً پس گرفته شد.

حملات هوایی ایالات متحده در زمان دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا شکل گرفت، ناشی از مخالفت عمومی با جنگ های زمینی در عراق و افغانستان بود که در آن هزاران نظامی آمریکایی کشته شدند. ایالات متحده در آن برهه حضور زمینی خود را کاهش داد و آن را با افزایش استفاده از حملات پهپادی جایگزین کرد. اوباما این عملیات را «دقیق‌ترین عملیات هوایی» در تاریخ نامید. این حملات در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»  رئیس جمهور سابق ایالات متحده  تشدید شد .

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، نیروهای آمریکایی در یک دوره پنج ساله بیش از ۵۰۰۰۰ حمله هوایی در افغانستان، عراق و سوریه انجام دادند.

تازه ترین حملات پهپادی آمریکا در سوریه به کشته یک نفر و مجروح شدن هفت نفر دیگر در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه منجر شد. 

سه موشک شلیک شده از پهپاد آمریکایی به شکل مستقیم به یک فرد غیرنظامی که سوار بر موتورسیکلت بود اصابت کردند که موجب کشته شدن او شد. در نزدیکی موتورسیکلت نیز یک خودوری حامل هفت تن از افراد یک خانواده در حال عبور بود که انفجار موشک‌ها موجب آتش گرفتن خودرو و زخمی شدن تمامی سرنشینان شد. در بین زخمی‌ها حضور سه زن و یک کودک گزارش شده است.

یک منبع سوری در این باره  گفت که پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو-۹ ریپر»  با سه موشک، سرنشین یک موتورسیکلت را در جاده اریحا به المسطومه در جنوب استان ادلب هدف قرار داد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها