کد خبر: 527642
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۵:۳۳:۰۱
| |

تأکید عمران خان بر نقش مهم ایران در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان

نخست‌وزیر پاکستان امروز در دیدار وزیر امور خارجه بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان تأکید و از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت کرد.

تأکید عمران خان بر نقش مهم ایران در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان
کد خبر: 527642
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۵:۳۳:۰۱

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی درباره افغانستان در اسلام آباد پایتخت پاکستان حضور دارد، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار نخست وزیر پاکستان و وزیر ایران

به گزارش فارس، در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پاکستان، با تاکید بر ضرورت همکاری تمام کشورهای اسلامی در رساندن سریع کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تأکید کرد.

دیدار امیر عبداللهیان با وزیر پاکستان

امیرعبداللهیان افزود، جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به موضوعات سیاسی در افغانستان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان حمایت کرده و در این ارتباط ضمن باز نگهداشتن مرزهای خود آماده همه گونه همکاری با تمام کشورها برای رساندن کمک ها به مردم افغانستان است.

3

وزیر خارجه کشورمان تنها راه حل صلح و ثبات نهایی در افغانستان را تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام خواند و در این خصوص بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با همسایگان افغانستان، کشورهای منطقه و سازمان ملل به منظور تسهیل شکل‌گیری دولتی فراگیر در افغانستان توسط خود افغانستانی‌ها تأکید کرد. 

مسائل دوجانبه ایران و پاکستان به ویژه موضوع همکاری‌های مرزی بخش دیگری از مطالب مطروحه توسط وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با عمران خان بود.

* نقش مهم ایران در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن نقش جمهوری اسلامی در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان، از موضوع تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت و بر ضرورت کمک به مردم افغانستان در شرایط حاضر خصوصاً با توجه به رسیدن فصل زمستان و نبود سوخت و مواد غذایی تأکید کرد.

عمران‌خان با توجه به ضرورت گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور ضمن مرور زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور، همکاری‌های مرزی خصوصاً تجارت مرزی و تشکیل توسعه بازارچه‌های مرزی را مورد تأکید قرار داد.

حسین امیرعبداللهیان همچنین طی سخنانی در نشست امروز ضمن ارائه چهار پیشنهاد برای کمک به مردم افغانستان، گفت:‌ کشورهای اسلامی، هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان و همه طرف‌ها را به تشکیل دولت فراگیر تشویق کنند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در حاشیه این نشست با وزرای خارجه اردن، ترکیه، جمهور آذربایجان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و هیأت اعزامی صلیب سرخ جهانی دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها