کد خبر: 527380
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ ۲۱:۵۸:۴۱
| |

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی سابق افغانستان:

هم ما و هم آمریکا اطلاعات موثق داشتیم که طالبان برنامه اعدام اشرف غنی را داشتند

مشاور امنیت ملی سابق افغانستان روز جمعه گفت که زلمی خلیل‌زاد و توافق نامه دوحه عوامل اصلی فروپاشی حکومت پیشین بودند

هم ما و هم آمریکا اطلاعات موثق داشتیم که طالبان برنامه اعدام اشرف غنی را داشتند
کد خبر: 527380
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ ۲۱:۵۸:۴۱

محب از افراد کلیدی اشرف غنی در حکومت پیشین که هم اکنون به آمریکا فرار کرده است در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد که تصمیم به خروج اشرف غنی در آخرین لحظه ها اتخاذ شد.

به گزارش ایرنا، حمدالله محب مشاور امنیت ملی اشرف غنی پس از سکوت چندین ماهه در برابر موجی از اتهام‌ها به علت فرار از کابل و خالی کردن میدان به طالبان، سکوت‌اش را در این باره شکست. او که اکنون خودش را به ایالات متحده رسانیده است، از فرار خود و اشرف غنی پشیمان نیست.

محب در ادامه خاطر نشان کرد که یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات اشرف غنی این بود که خروج حتمی نیروهای امریکایی را از افغانستان درک نکرد.

وی می‌افزاید که تصمیم فرار اشرف غنی از افغانستان پس از آن گرفته شد که طالبان پیشنهاد انتقال قدرت را از راه برگزاری انتخابات و یا در نهایت برگزاری لویه جرگه رد کردند.

محب در مصاحبه خود فرار اشرف غنی از افغانستان توجیه می‌کند و می‌گوید که تصمیم در این باره برای جلوگیری از آغاز یک جنگ داخلی گرفته شد.

وی افزود: هم ما و هم آمریکا اطلاعات بسیار موثق داشتیم که برنامه آی‌اس‌آی (سرویس اطلاعات پاکستان) این است که رئیس جمهوری افغانستان بی‌عزت شود و برنامه طالبان این است که بیایند او را اعدام کنند.

ظاهر شدن حمدالله محب در رسانه‌ها پس از چهار ماه و توجیه فرار غنی از کشور، با موجی گسترده‌ای از انتقادهای کاربران رسانه‌های اجتماعی و فعالان سیاسی روبرو شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها