مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصم

ارتش سوریه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور برای مقابله با حمله هوایی دشمن در جنوب این کشور فعال شده و اکثر موشک‌ها را رهگیری کرده است.

مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصم
کد خبر: 527295
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های محلی در سوریه بامداد پنجشنبه از مقابله پدافند هوایی ارتش این کشور با اهداف متخاصم در آسمان منطقه نزدیک دمشق خبر دادند.

به گزارش فارس،خبرگزاری «اسپوتنیک» در این‌باره گزارش داد: «بر اساس گزارش‌های محلی، پدافند هوایی در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه فعال شده و چندین پرتابه دشمن را رهگیری کرده است».

این رسانه روسی اضافه کرد: «اخبار تایید نشده حاکی از آن است که حملات بامداد پنجشنبه به نظر می‌رسد که منطقه‌ای در مجاورت فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده است».

دقایقی بعد خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) با تایید این خبر، به نقل از یک منبع نظامی سوری توضیح داد: «حدود ساعت 12:50 بامداد امروز، دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، نقاطی در جنوب سوریه را هدف قرار داد که پدافند هوایی کشورمان با موشک‌های متجاوز مقابله کردند و اکثر موشک‌ها را ساقط کردند».

ارتش سوریه همچنین اعلام کرد که در نتیجه این حمله هوایی رژیم صهیونیستی، یک سرباز سوری به شهادت رسیده است.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها