کد خبر: 527214
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۴:۴۱:۳۰
| |

گزارش العربی الجدید:

نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس برای همسو کردن دیدگاه ها نسبت به ارتباط با ایران و ترکیه بود

برخی منابع مصری در گفت‌وگو با یک رسانه عربی تاکید کردند که نشست اخیر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مصر که در عربستان برگزار شد، برای همسو کردن دیدگاه ها نسبت به ارتباط با ایران و ترکیه بود.

نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس برای همسو کردن دیدگاه ها نسبت به ارتباط با ایران و ترکیه بود
کد خبر: 527214
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۴:۴۱:۳۰

اعتمادآنلاین| برخی منابع دیپلماتیک مصری در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کردند که راه اندازی سازوکار مشورت های سیاسی بین مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در این زمان با پیشنهاد و ابتکار عربستان انجام شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، روز یکشنبه گذشته سازوکار مشورت های سیاسی بین مصر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض و در سطح وزرای خارجه برگزار شد.

منابع مصری به العربی الجدید گفته‌اند: مکانیزم جدید با هدف یکسان سازی دیدگاه ها میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و مصر درخصوص ارتباط با قدرت های رقیب کشورهای عربی در منطقه و در راس آن ها ارتباط با ایران و ترکیه ایجاد شد.

این منابع می‌گویند که سعودی‌ها از تغییرات در روابط‌ منطقه‌ای با آنکار و تهران احساس خطر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این منابع گفته اند که ترکیه نیز اخیرا درخواست برگزاری نشست در سطح سران میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مصر کرده است که هدف از این نشست ایجاد مرحله جدید در ‌روابط و پایان دادن به تنش ها میان دوطرف است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها