أیمن الصفدی، وزیر خارجه اردن:

از گفت‌وگوهای وین برای رفع تحریم‌های ایران حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه اردن بر حمایت این کشور از گفت‌وگوهای وین برای رفع تحریم‌های ایران تأکید کرد.

از گفت‌وگوهای وین برای رفع تحریم‌های ایران حمایت می‌کنیم
کد خبر: 527155
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۱:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| أیمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در سخنانی در همایش طرح استکهلم برای خلع سلاح هسته‌ای و معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی که در استکهلم برگزار شد، تأکید کرد که از دیدگاه اردن موفقیت مذاکرات با ایران ضروری است.

به گزارش فارس، وی گفت: «شکست این مذاکرات به ایجاد رقابت بر سر سلاح هسته‌ای در منطقه‌ منجر می‌شود لذا تشدید تلاش‌ها برای عاری شدن منطقه از تمامی سلاح‌های کشتار جمعی ضروری است».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزیر خارجه اردن همچنین گفت: «علاوه بر موضوع توافق با ایران، پایان دادن به تنش‌ها در منطقه نیز نیازمند پرداختن به موضوع سلاح‌های غیر کلاسیک و پایان دادن به دخالت‌های ایران در جهان عربی است لذا برقراری روابط مبتنی بر اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها ضروری است».

الصفدی بار دیگر بر حمایت اردن از تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح و امنیت جهانی از طریق خلع سلاح هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی تأکید کرد و گفت که اردن به همکاری با شرکای خود در جامعه جهانی برای دستیابی به منطقه‌ای عاری از سلاح‌های هسته‌ای تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حل منازعات و بحران‌های منطقه‌ای تا حد زیادی به ایجاد فضای مناسب برای جلوگیری از گسترش سلاح کشتار جمعی کمک خواهد کرد، خواستار تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای حل این منازعات و تمرکز تلاش‌ها بر توسعه به جای تجهیز به سلاح شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها