کد خبر: 527068
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۲۱:۵۷:۳۴
| |

رزمایش یگان ویژه جمهوری آذربایجان برای محافظت از سفارت رژیم صهیونیستی

منابع خبری جمهوری آذربایجان از برگزاری یک رزمایش ضد تروریستی در محوطه ساختمان رژیم صهیونیستی در شهر باکو خبر دادند.

رزمایش یگان ویژه جمهوری آذربایجان برای محافظت از سفارت رژیم صهیونیستی
کد خبر: 527068
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۲۱:۵۷:۳۴

اعتمادآنلاین| منابع خبری جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از برگزاری یک رزمایش ضد تروریستی در محوطه ساختمان رژیم صهیونیستی در شهر «باکو» خبر دادند.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «آذربایجان تایمز» نیروهای ویژه سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان (DTX) در محوطه سفارت رژیم صهیونیستی در باکو رزمایش ضد تروریسم برگزار کردند. به گفته منابع مطلع ، این نوع تمرینات بخشی از وظایف معمول برای مهیا شدن برای مقابله با چنین سناریوهای محتمل است.

رژیم اسرائیل روابط تنگاتنگ تجاری،کشاورزی و نظامی با جمهوری آذربایجان دارد. تل آویو به ویژه در زمینه سخت افزار نظامی کمک‌های قابل توجهی به باکو کرده است.

چندی قبل گزارش‌ها از حضور صهیونیست‌ها در مرزهای جمهوری آذربایجان حکایت داشت که واکنش مقام‌های باکو را به همراه داشت. «الهام علی‌اف»، رئیس جمهوری آذربایجان در همین زمینه حضور فعال رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز با ایران را رد کرد و مدعی شد باکو سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کند.

علی‌اف در شهر «جبرئیل» گفت: «آذربایجان سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کند و بر همین اساس اقدام به برقراری روابط با همسایگانش می‌کند و به هیچ‌کس اجازه دخالت در امور داخلی خودش را نمی‌دهد.»

او اضافه کرد: «اینکه با ما به چه کشوری ارتباط برقرار می‌کنیم و در چه سطحی این کار را انجام می‌دهیم به خودمان مربوط است. علیه کشورهایی که دوستان نزدیک ارمنستان هستند ادعایی مطرح نمی‌کنیم. این کار ممکن است باعث آزردگی ما شود به خصوص اگر کشور همسایه‌مان باشد اما این را مطرح نمی‌کنیم.»

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان تأکید کرد: «ما خواستار احترام به حقوق حاکمیتی خودمان و عدم دخالت در مسائل داخلی‌مان هستیم. اتهامات مطرح‌شده علیه ما باید رسماً اثبات شوند. بگذارید بیایند اینجا و یک فرد خارجی پیدا کنند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها