کد خبر: 527065
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۲۱:۴۵:۱۲
| |

نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان:

مدیریت جنگ علیه مقاومت در لبنان و منطقه، بر عهده آمریکاست

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت که آمریکا، مدیریت جنگی را در منطقه و لبنان علیه گروههای مقاومت بر عهده دارد، و سفارت آمریکا در بیروت، نقش اصلی را ایفا می‌کند.

مدیریت جنگ علیه مقاومت در لبنان و منطقه، بر عهده آمریکاست
کد خبر: 527065
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۲۱:۴۵:۱۲

اعتمادآنلاین| «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان از حملات آمریکا و همپیمانانش در لبنان و منطقه به این جنبش انتقاد کرد و گفت که هدف از این حملات، هدف قرار دادن مقاومت است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری النشره به نقل از قاسم گزارش داد، حملات سازمان‌یافته‌ای علیه حزب الله و همپیمانانش و مقاومت در لبنان و منطقه در حال انجام است که آمریکا آن را مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه جریان 14 مارس لبنان و برخی از گروههای جامعه مدنی، در این حمله آمریکا مشارکت دارند، گفت که سفارت آمریکا در لبنان، آنان را اداره می‌کند و تمامی این حملات علیه حزب الله و مقاومت و سلاح آن است.

معاون دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد: لبنانی که ما می خواهیم لبنانی است که از اشغالگری آزاد شده است، دنباله‌روی از هیچکس را نمی پذیرد، سه‌گانه ارتش، مردم و مقاومت از آن محافظت می کنند و در برابر اسرائیل موازنه بازدارندگی دارد».

قاسم ادامه داد: «کسانی که لبنان را از طریق جنگهای داخلی و کشتار ویران کردند، حق ندارند تصویر لبنان آینده را ترسیم کنند و ادعای نمایندگی آن را داشته باشند... کسانی که اسرائیل را بر گروههای مقاومت لبنان ترجیح می دهند، حق ندارند صحنه را رهبری کنند و این تصویر را از لبنان ارائه دهند».

وی درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی نیز گفت: «اگر سلاح حزب الله و حضور همه جناح های مقاومت و موازنه بازدارندگی در لبنان، آیا لبنان از سال 2006 تا کنون در امان بود؟ هرگز.

احتمال داشت اسرائیل یک بار دیگر آن را اشغال و طرح اسکان مد نظر خود را در آن پیاده می‌کرد»..

معاون دبیر کل حزب الله تصریح کرد: وقتی [رژیم صهیونیستی]، لبنان را ضعیف می دید و اینکه یارای مقاومت ندارد، امکان داشت که بخشهایی از آن را بگیرد، اما چون لبنان با مقاومت، ارتش و مردمش قوی است، با وجود تهدیدهای همیشگی، جرأت این کار را ندارد».

قاسم درباره توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز تأکید کرد: «ایران می‌خواهد به توافقی که در سال 2015 بود، بازگردد و همه تحریم‌هایی که از آن زمان تا کنون اعمال شده است، لغو شود.

لذا چیز جدیدی را مطالبه نکرده است. می‌خواهد به توافق برگردد، در حالی که آمریکا و اروپایی‌ها می‌خواهنددر بازگشت به توافق، کوتاهی کنند تا از آن به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کنند.

ایران، چیزی [به غرب و آمریکا] نخواهد داد و بودجه خود را بر فرض عدم حصول توافق تدوین کرده است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها