کد خبر: 527028
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۷:۵۵:۴۵
| |

گفتگوی تلفنی بایدن با همتای فنلاندی خود درباره اوکراین

رؤسای جمهور آمریکا و فنلاند در تماسی تلفنی درباره اوکراین و تنش ها در مرز این کشور با روسیه گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی بایدن با همتای فنلاندی خود درباره اوکراین
کد خبر: 527028
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۷:۵۵:۴۵

اعتمادآنلاین| به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا و «ساولی نینیستو» رئیس‌جمهور فنلاند با یکدیگر تماس تلفنی داشتند.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام کاخ سفید، سران دو کشور با ابراز نگرانی ادعایی خود در خصوص تقویت نظامی روسیه در مرز اوکراین، بر اهمیت تلاش های فراآتلانتیک برای کاهش تنش‌ها در منطقه پیرامون اوکراین تاکید کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، بایدن از فنلاند برای خرید هواپیماهای جنگی F-اف- 35 تشکر کرد و گفت که این خرید پایه و اساس روابط قویتری میان دو کشور در سال‌های آینده خواهد بود!

این در حالیست که روسیه بارها گفته است جابجایی نظامی در تمامیت ارضی این کشور تهدیدی برای سایرین محسوب نمی شود حال آنکه مسکو از تلاش کی یف برای حل مناقشه دونباس از طریق غیرمسالمت آمیز بیمناک است.

از سال 2014 در منطقه دونباس که مردم آن با روسیه قرابت زبانی و فرهنگی دارند، درگیری میان مخالفان و دولت مرکزی کی یف در جریان است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چندی پیش گفت روسیه هراسی گام اول در جهت نسل کشی در دونباس به شمار می آید.

دولت مسکو، اوکراین را به رفتار تحریک آمیز متهم می کند و خواستار تضمینی برای عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سلاح نزدیک مرزهای روسیه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها