کد خبر: 527014
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۶:۲۰:۳۵
| |

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه:

خرید تسلیحات و برنامه‌های نظامی یونان و قبرس مشکل ساز است

وزیر دفاع ترکیه، یونان و قبرس را به توسعه طلبی و اتخاذ برنامه‌های نظامی خطرناک در منطقه متهم کرد.

خرید تسلیحات و برنامه‌های نظامی یونان و قبرس مشکل ساز است
کد خبر: 527014
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۶:۲۰:۳۵

اعتمادآنلاین| وزیر دفاع ترکیه در سخنانی یونان و قبرس دو کشور همسایه ترکیه را به رویکرد توسعه طلبانه در دریای اژه متهم کرد.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «احوال» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در جمع نمایندگان پارلمان این کشور گفت:«ترکیه به دلیل سیاست‌ها و ادعاهای توسعه‌طلبانه یونان و قبرس در دریای اژه و مدیترانه شرقی مشکلاتی دارد.»

آکار گفت که این سیاست‌ها شامل برنامه‌های تسلیحاتی و تشکیل ائتلاف و همچنین اقدامات و لفاظی‌های تهاجمی است.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های یونان گزارش دادند که اولین دسته از جنگنده‌های «رافال» ساخت فرانسه ماه ژانویه در پایگاه هوایی «تاناگرا» به نیروی هوایی یونان تحویل داده می‌شود.

شش فروند از این نوع جنگنده، از مجموع 24 جنگنده فرانسوی که توسط نیروی هوایی یونان خریداری می‌شود، می‌توانند فوراً نیازهای عملیاتی را پوشش دهند، زیرا خلبانان آنها قبلاً آموزش خود را در فرانسه به پایان رسانده‌اند. تحویل 12 جنگنده رافال باقی مانده که قبلا خریداری شده‌اند طی دو سال آینده انجام خواهد شد.در همین حال، قرار است طی چند روز آینده مراحل خرید 6 فروند دیگر از همین نوع جنگنده آغاز شود تا تعداد کل رافال‌ها به یک دسته پروازی کامل 24 فروندی تبدیل شود.

به نوشته وبگاه احوال، آکار در ادامه به طور مشخص یونان را به سرپیچی از دعوتنامه‌های آنکارا برای گفت‌وگو ، نقض معاهده لوزان، بی‌عدالتی و فعالیت‌های غیرقانونی متهم کرد. وی افزود، اینگونه اقدام‌های یونان پاسخ داده خواهد شد.

آکار همچنین به خرید بحث برانگیز موشک‌های روسی از سوی ترکیه اشاره کرد و گفت که کار بر استقرار سامانه «اس-400» ادامه خواهد داشت. وزیر دفاع ترکیه همچنین به برخی ابهامات در رابطه با پاسخ واشنگتن به درخواست آنکارا برای خرید جت‌های «اف-16 وایپر» و ارتقای سایر هواپیماهای این کشور اشاره کرد.

وی گفت: «ما معتقدیم که ایالات متحده موضع مثبتی در مورد این موضوع دارد. ما تحولات را از نزدیک دنبال می‌کنیم. با این حال،در صورت اتخاذ موضع منفی، مجبور خواهیم شد جایگزین های دیگری را بررسی کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها