کد خبر: 526990
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۴:۳۰:۰۹
| |

روسیه و فنلاند مسیر جدید قاچاقچیان انسان به‌سوی اتحادیه اروپا

قاچاقچیان انسان پس از مواجهه با کنترل شدید مرزی در لهستان و کشورهای حاشیه دریای بالتیک، مسیرهای منتهی به اتحادیه اروپا از بلاروس را رها کرده و اکنون به مسیر روسیه – فنلاند به عنوان بهترین مسیر برای مهاجرت های غیرقانونی رو آورده اند.

روسیه و فنلاند مسیر جدید قاچاقچیان انسان به‌سوی اتحادیه اروپا
کد خبر: 526990
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۴:۳۰:۰۹

اعتمادآنلاین| یک شرکت اطلاعاتی و ارزیابی خطر که عملکرد انجمن های کرد و عرب را در شبکه های اجتماعی تحلیل می کند، اعلام کرد که از اواسط ماه نوامبر (اواخر آبان)، قاچاقچیان انسان در زمینه مسیر مهاجرتی روسیه - فنلاند به اتحادیه اروپا تبلیغات کرده اند

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری رمیکس مجارستان، مونیکا ریچر رئیس شرکت تحلیلی «سمانتیک ویژنز» گفت: در حال حاضر، بسیار سخت است که بگوییم آیا این به مسیری جدید برای جریان مهاجرتی تبدیل می شود و اینکه شاهد ورود افرادی از مرز فنلاند خواهیم بود. اما در شبکه های اجتماعی، واکنش ها بسیار مثبت بوده است.

میلا مرتنیمی مدیر ارتباطات خدمات اطلاعات فنلاند(SUPO) نیز تائید کرد که سرویس های امنیتی شاهد افزایشی در بازاریابی آنلاین برای مسیر مهاجرتی روسیه - فنلاند بوده اند.

وی در عین حال تاکید کرد که افزایش بازاریابی در مورد یک مسیر خاص لزوما به منزله استفاده از آن مسیر نیست.

در ماه گذشته میلادی در میان اوج بحران مرزی اتحادیه اروپا - بلاروس، ماریا اوهیسالو وزیر کشور فنلاند اعلام کرد در صورتی که روسیه شبیه به دولت بلاروس رفتار کند، فنلاند مرزهای خود را خواهد بست.

در همین حال، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مهاجرت غیرقانونی از کشورش به کشورهای اروپایی را رد کرده است.

بلاروس و لهستان درگیر مناقشه ای مرزی بر سر پناهجویانی هستند که مدت هاست در مرز دو کشور چادر زده اند و منتظر ورود به اروپا هستند.

مساله پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان در هفته های اخیر موجب تنش شدید بین بلاروس و غرب شده است و مقام های غربی روسیه را نیز در وضعیت بوجود آمده مقصر می دانند.

پناهجویان با چالش سخت تری برای ورود به اتحادیه اروپا روبه رو هستند. تحت فشار اتحادیه اروپا، شرکت های هواپیمایی پروازها از خاورمیانه به بلاروس را محدود و بسیاری از آژانس های مسافرتی در منطقه فروش بلیط هواپیما به این جمهوری شوروی سابق را متوقف کرده اند.

لهستان بیش از 20 هزار گارد مرزی، نظامی و پلیس در منطقه مرزی مستقر کرده و مقام های بلاروس نیز بسیاری از پناهجویان را به مینسک بازگردانده اند تا آنها را راهی کشورهایشان کنند.

نزدیک به 2 هزار پناهجو عمدتاً اهل خاورمیانه، نزدیک مرز بلاروس با لهستان در شرایط بسیار دشوار مستقر شده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها