کد خبر: 526845
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۲۰:۴۴:۲۷
| |

ولی‌عهد ابوظبی دعوت بنت برای سفر به سرزمین‌های اشغالی را پذیرفت

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی می‌گوید که ولی‌عهد ابوظبی دعوت نفتالی بنت را برای سفر به سرزمین‌های اشغالی پذیرفت.

ولی‌عهد ابوظبی دعوت بنت برای سفر به سرزمین‌های اشغالی را پذیرفت
کد خبر: 526845
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۲۰:۴۴:۲۷

اعتمادآنلاین| دفتر «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که محمد بن زاید آل نهیان ولی‌عهد ابوظبی دعوت او را برای سفر به سرزمین های اشغالی پذیرفته است.

به گزارش فارس، به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی آمده است، بنت که از روز یکشنبه به امارات سفر کرده بود، عصر امروز این کشور را ترک کرد؛ در حالی که ولی عهد ابوظبی نیز درخواست او را برای سفر به سرزمین‌های اشغالی پذیرفت.

بنت در یک سخنرانی ویدئویی قبل از عزیمت به سرزمین‌های اشغالی گفت: من یک سفر بسیار مهم به امارات را به پایان می‌برم. می‌خواهم از محمد بن زاید برای استقبال ویژه و گفت‌وگوهای عمیق، صمیمانه و اساسی تشکر کنم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: ما در طول روز در مورد قدرت دو کشور صحبت کردیم، هدف ما گسترش روابط است تا نه تنها بین رهبران بلکه بین دو ملت ما صلح برقرار شود.

این نخستین سفر رسمی و اعلام شده نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات بود.

به گفته خبرگزاری رسمی اماراتی (وام)، بن زاید و بنت در مورد مسیرهای همکاری دوجانبه و فرصت‌های توسعه آن در جنبه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، اقتصادی، تجاری و توسعه به‌ویژه در حوزه‌های کشاورزی، امنیت غذایی، انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری‌های پیشرفته، بهداشت و سایر بخش‌های حیاتی مورد اهتمام دو طرف، در چارچوب «توافقنامه صلح ابراهیم» که سال گذشته توسط دو طرف امضا شد، گفت‌وگو کردند.

رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که امارات و رژیم صهیونیستی بر سر تاسیس یک صندوق مشترک برای توسعه به توافق رسیدند.

از زمان امضای توافق سازش میان امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی چندین یادداشت تفاهم و سند همکاری میان دو طرف امضا شده است.

«امیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در امارات پیش از این مذاکرات گفته بود که بنت با آل نهیان درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها