یک وبسایت اسرائیلی افشا کرد /جزئیات گفت‌وگوی مخفیانه پادشاه مراکش و بنی گانتس درباره الجزایر

یک وب‌سایت اسرائیلی جزئیات دیدار و گفت‌وگوی مخفیانه پادشاه مراکش و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره الجزایر را افشا کرد.

یک وبسایت اسرائیلی افشا کرد /جزئیات گفت‌وگوی مخفیانه پادشاه مراکش و بنی گانتس درباره الجزایر
کد خبر: 526831
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۸:۰۹:۴۸

اعتمادآنلاین| تارنمای وبسایت اسرائیلی « JaFaJ» از دیدار غیر علنی محمد ششم پادشاه مراکش و بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل در یک کاخ خصوصی در جریان سفر اخیر گانتس به رباط خبر داد.

به گزارش ایسنا، سفر گانتس به رباط اولین سفر یک مقام بلندپایه اسرائیلی در تاریخ مراکش بود. یک منبع اسرائیلی به وبسایت « JaFaJ» متخصص در انتشار مسایل اطلاعاتی گفت که این سفر «به درخواست خود پادشاه مراکش انجام شد».

این منبع افزود که این دیدار تعجب بسیاری را برانگیخت، نه به خاطر آنچه در رسانه‌ها اعلام شد، بلکه به خاطر چیزی که به طور علنی در مورد آن ذکر نشده بود.

به گفته یک منبع موثق، گانتس مخفیانه با محمد ششم در سفر رسمی خود به مراکش ملاقات کرده است. این نشست در یکی از کاخ‌های کمتر استفاده شده پادشاه در رباط برگزار شد. یک منبع اطلاعاتی اروپایی که روابط نزدیکی با دفتر پادشاهی مراکش دارد، به وب‌سایت «JaFaJ» گفت که «پادشاه نگران دشمنی الجزایر با کشورش است».

یک منبع اسرائیلی دیگر به وبسایت مزبور گفت که «مراکش گزارش‌های اطلاعاتی اسرائیل را دریافت کرده است که تأیید می‌کند الجزایر در حال برنامه‌ریزی خصمانه در مرزهای مراکش است».

وبسایت اسرائیلی افزود: «الجزایر و مراکش سابقه طولانی در خصومت و خصومت دارند، اما این خصومت‌ها اخیراً با امضای توافق‌نامه صلح مغرب با اسرائیل مطابق در چارچوب عادی سازی روابط، افزایش یافته است».

این وب‌سایت به نقل از منبع خود همچنین اعلام کرد که «عبداللطیف حموشی» مدیر اداره کل نظارت بر اراضی مراکش از وزیر جنگ اسرائیل خواست تا از ماهواره‌هایشان برای ارائه اطلاعات در مرزهای مراکش اقدام کند.

این منبع گفت: «مراکشی‌ها از اسرائیلی‌ها می‌خواهند که از شبه‌نظامیان یا نیروهای الجزایری مستقر سراسر مرز با مراکش جاسوسی کنند، زیرا آنها بسیار نگران اسلام‌گراهایی هستند که ممکن است مراکش را هدف قرار دهند».

وب‌سایت «JaFaJ» در پایان گزارش خود نوشت که توافقات اخیر بین مراکش و اسرائیل، موجب نگرانی الجزایر از اینکه روابط بین همسایه‌ای و اسرائیل ممکن است به پادشاهی مراکش قدرت ببخشد، شده است.

وبسایت مذکور افزود: «نگرانی‌های الجزایر بی‌مورد نیست، چراکه توافق‌نامه همکاری نظامی اخیر بین مراکش و اسرائیل در جریان سفر گانتس به امضا رسیده است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها