کد خبر: 526817
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۶:۴۷:۰۰
| |

لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس:

اروپا تمایلی به مذاکره با ما درباره مهاجران ندارد

رئیس‌جمهوری بلاروس امروز، دوشنبه گفت هیچ پیشرفتی با اروپا درباره حل بحران مهاجران ایجاد نشده است.

اروپا تمایلی به مذاکره با ما درباره مهاجران ندارد
کد خبر: 526817
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۶:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در گفت‌وگو با شبکه "تی آر تی" ترکیه، رهبران اروپا را به عدم تمایل به مذاکره با کشورش درباره حل بحران مهاجران متهم کرد.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که مذاکرات مینسک با اتحادیه اروپا پیرامون بحران چطور پیش می‌رود؟ گفت: هیچ پیشرفتی وجود ندارد، حتی اگر آنها به این موضوع توجه بکنند، نمی‌خواهند کاری در این باره انجام دهند. هیچ دلیلی وجود ندارد که کاری نمی‌کنند. کل آنچه می‌خواهند ایجاد راه توجیهی برای فشار بر بلاروس است. لذا در این مذاکرات شرکت نمی‌کنند. اگر مسؤولانی وجود داشتند برای مذاکره با ما مامور می‌شدند؛ اما آنها به نظر واقعا مشغولند. زیرا که اتحادیه اروپا در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، به نظرم آنها وقتی ندارند تا به این مساله بپردازند.

طی سال جاری میلادی هزاران مهاجر از آسیا و آفریقا از مرزهای مشترک بلاروس با لیتوان، لتونی و لهستان راهی کشورهای اروپایی شدند، مقامات این سه کشور در مناطق مرزی حالت فوق‌العاده اعلام و تدابیری در جهت تقویت مرزی لحاظ کردند.

وضعیت مرزهای بلاروس با اتحادیه اروپا در هشت نوامبر بسیار بحرانی شد و هزاران مهاجر از کشورهای خاورمیانه به آنجا رسیدند.

اتحادیه اروپا، مینسک را متهم کرد که روند انتقال مهاجران غیرقانونی به خاک این کشور را هموار کرده و این عملیات را اقدامی خصمانه از سوی مقامات بلاروس خواند.

وی در ادامه این مصاحبه گفت: اگر تحریم‌هایی که تحمیل کرده و خواهند کرد ما را در وضعیت اضطراری قرار دهد، راهی برای ما در پاسخ به تحریم‌هایشان نخواهد بود، جز اینکه ما از تدابیر قاطع استفاده کنیم و راه انتقال گاز به اروپا را ببندیم

این اولین بار نیست لوکاشنکو به ورق گاز در برابر اروپایی‌ها در سایه تحریم‌های اعمال شده علیه کشورش و نیز در پی بحران مهاجران در مرزهای بلاروس اشاره می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها