کد خبر: 526656
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۲۲:۱۱:۳۲
| |

باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران:

به تعامل فشرده و جدی با چین و روسیه برای رسیدن به توافق خوب ادامه می‌دهیم

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگوهایش با نمایندگان چین و روسیه در وین را سازنده و مثمرثمر خواند و گفت: به تعامل فشرده و جدی برای رسیدن به توافق خوب ادامه خواهیم داد.

به تعامل فشرده و جدی با چین و روسیه برای رسیدن به توافق خوب ادامه می‌دهیم
کد خبر: 526656
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۲۲:۱۱:۳۲

اعتمادآنلاین| «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) امشب (یکشنبه) 21 آذر ماه در توئیتی درباره دیدارش با نمایندگان ارشد روسیه و چین نوشت: عصر امروز جلسه‌ای سازنده و مثمرثمر با مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین داشتم.

به گزارش فارس، ‏وی افزود: ایده‌هایمان را در مورد نحوه ادامه روند به اشتراک گذاشته و مواضع‌مان را در مورد چند موضوع هماهنگ کردیم.


‏معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: به تعامل فشرده و جدی برای رسیدن به یک توافق خوب ادامه خواهیم داد.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز در مصاحبه‌ای روند مذاکرات در وین را رو به جلو خواند و گفت که برخی بازیگران و هویت‌های نامشروع به دنبال اقدامات تخریبی برای تاثیرگذاری منفی بر روند مذاکرات هستند.

به گزارش فارس، دور هفتم مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و توافق شد که کارگروه رفع تحریم‌ها روز سه‌شنبه برگزار شود و بعد از آن هم کارگروه هسته‌ای در سطح کارشناسان تشکیل جلسه داد و در نهایت چهارشنبه شب دهم آذر ماه هیأت ایرانی به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) 18 آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که هنوز هم در وین در جریان است. امروز جلسه کارگروه کارشناسی سوم در هتل کوبورگ نیز برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها