کد خبر: 526643
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۲۱:۱۵:۴۷
| |

یوری اوریانوف، معاون شواری امنیت روسیه:

آمریکای شکست خورده در دموکراسی معلم آن به دیگر کشورها شده است

معاون شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای گفت آمریکا که خود در ایجاد دموکراسی در داخل کشورش شکست خورده به شدت در تلاش برای یاد دادن دموکراسی به دیگر کشورهاست.

آمریکای شکست خورده در دموکراسی معلم آن به دیگر کشورها شده است
کد خبر: 526643
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۲۱:۱۵:۴۷

اعتمادآنلاین| «یوری اوریانوف» معاون شواری امنیت روسیه گفت آمریکا در ایجاد دموکراسی در داخل کشور خود شکست خورده اما به شدت تلاش می‌کند تا به کشورهای دیگر یاد دهد که چگونه به ایجاد دموکراسی بپردازند.

به گزارش فارس، این مقام روس که با یک روزنامه مصاحبه می‌کرد، گفت: «اخیرا از "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا پرسیده شد که آیا واشنگتن با تمام مشکلاتی که از آن رنج می‌برد این حق را دارد تا به کشورهای جهان درس دموکراسی بدهد که وی با شوخی پاسخ داد که خوشبختانه وی مسئول اداره امور داخلی کشورش نیست».

اوریانوف در ادامه سخنانش گفت: «یک ضرب المثل روسی هست که می‌گوید هر کسی که نحوه انجام کاری را بلد نیست، آن را به دیگران یاد می‌دهد و این سبک آمریکایی‌هاست. واشنگتن در ایجاد دموکراسی در خانه خود شکست خورده اما به شدت تلاش می‌کند نحوه ایجاد دموکراسی را به دیگر کشورها یاد دهد».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز چند روز پیش در بیانیه‌ای گفته بود «دموکراسی» مدت‌هاست به «سلاح کشتار جمعی» تبدیل شده که توسط ایالات متحده برای مداخله در کشورهای دیگر استفاده می‌شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم نشست به اصطلاح دموکراسی در آمریکا را تلاش واشنگتن برای ایجاد تفرقه بین ملت‌ها خواند و تاکید کرد که نگرش روسیه به آن صددرصد منفی است.

آمریکا در حالی چنین نشستی را برگزار کرد که به گفته کارشناسان بین‌المللی و حتی مقامات ارشد داخل این کشور، دموکراسی آمریکایی در حال افول است.

اوج افول دموکراسی آمریکایی سال گذشته و در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور نمایان شد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از شکست در انتخابات ادعای تقلب گسترده را مطرح کرد و در نهایت هم‌زمان با تأیید پیروزی بایدن در کنگره آمریکا، هواداران ترامپ به این محل حمله کردند.

از سوی دیگر، آمریکا و متحدانش به بهانه برقراری آزادی و دموکراسی غربی، بیست سال افغانستان را تحت اشغال درآورده و در پایان ضمن اذعان به عدم توانایی در رسیدن به این هدف، خروج ناشیانه و سراسیمه از این کشور را رقم زدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها