کد خبر: 526616
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

گزارش رسانه عربی از مذاکرات وین؛ مذاکرات با کندی پیش می‌رود

یک رسانه عربی به نقل از منابع آگاه از چندوچون مذاکرات خبر داد در حال حاضر محور اصلی گفت‌وگوهای بین حاضران نشست وین مساله تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای مربوط به آن است.

گزارش رسانه عربی از مذاکرات وین؛ مذاکرات با کندی پیش می‌رود
کد خبر: 526616
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک رسانه عربی به نقل از منابع آگاه از چندوچون مذاکرات خبر داد در حال حاضر محور اصلی گفت‌وگوهای بین حاضران نشست وین مساله تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای مربوط به آن است.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی العربی الجدید به نقل از منابع مطلع از داخل نشست وین خبر داد، کمیته‌ تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ساعت‌های زیادی را صرف گفت‌وگوهای گسترده، داغ و مستمر کرده است.

با وجود آمادگی‌ای که رؤسای هیات‌ها در نشست کمیته مشترک یا نشست‌های دو و چندجانبه از خود نشان می‌دهند و تاکید آنها بر لزوم دستیابی به توافق، این مساله هرگز در گفت‌وگوها و چانه‌زنی‌های انجام‌گرفته در سطح کمیته‌های کارشناسی قابل لمس نیست.

این منابع ادعا کردند: کمیته مشترک توافق هسته‌ای پنجشنبه گذشته در مورد تشکیل کمیته‌های کارشناسی به منظور مشخص کردن نقاط مورد اختلاف باقی‌مانده از دورهای سابق و مدون کردن آنها توافق کرده بود تا به نقطه‌نظرات طرف ایرانی در رابطه با پیش‌نویس دور ششم اضافه شود.

به زعم این منابع، با وجود این، دست‌آخر در نشست پنجشنبه توافق شد که مذاکرات همچنان بر سر پیش‌نویس‌های سابق ادامه یابد و در عین حال برخی از دیدگاه‌های طرف ایرانی نسبت به بنود 2 پیش‌نویس ارائه‌شده به شکلی که به روح این پیش‌نویس‌ها خدشه‌ای وارد نکند، مورد بررسی قرار بگیرد.

منابع مذکور همچنین تاکید کردند هرچند تصمیم گرفته شده بود کمیته‌های کارشناسی به منظور یافتن راه‌حل برای مسائل باقی‌مانده رایزنی کنند، اما بعد از چند دور جلسه طی روزهای اخیر تنها تعداد نقاط مورد اختلاف افزوده شده و طرف ایرانی اشکالات دیگری هم به پیش‌نویس‌های سابق وارد کرد.

منابع مطلع تاکید کردند مذاکرات با کندی بسیار زیاد پیش می‌رود و هیات‌های روسی و اتحادیه اروپا تلاش‌های گسترده‌ای برای نزدیک کردن نظرات صورت می‌دهند اما تاکنون به راه‌حل خاصی نرسیده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها