کد خبر: 526602
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۶:۴۳:۴۹
| |

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان:

روابط با چین، بزرگترین دستاورد برای ما خواهد بود

سخنگوی طالبان با بیان اینکه کشورهای جهان باید گام‌های موثری در راستای به‌رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان بردارند، تاکید کرد که داشتن روابط طالبان با چین، بزرگترین دستاورد برای این گروه خواهد بود.

روابط با چین، بزرگترین دستاورد برای ما خواهد بود
کد خبر: 526602
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۶:۴۳:۴۹

اعتمادآنلاین| «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی مرکزی دولت موقت طالبان امروز در نشستی با حضور سفیر چین در کابل گفت که «افغانستان در شرایط فعلی نیاز دارد تا به‌رسمیت شناخته شود و کشورهای جهان به‌ویژه چین باید در این عرصه گام‌های قوی‌تر و موثرتری را بردارند.»

به گزارش فارس، مجاهد افزود که که این گروه خواستار روابط «نیک و حسنه» با تمام کشورها از جمله چین هستند و این روابط باید بر اساس احترام متقابل باشد.

مجاهد همچنین چین را از مهم‌ترین کشورهای منطقه برای افغانستان عنوان کرد و گفت که داشتن روابط طالبان با چین، بزرگترین دستاورد برای طالبان خواهد بود.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که این گروه در موضوعات داخلی کشورهای منطقه و جهان مداخله نخواهد کرد و به این کشورها نیز اجازه نمی‌دهد تا در امورات داخلی افغانستان مداخله کنند.

این در حالی‌‌ است که هیچ کشوری تاکنون طالبان را که زمام قدرت را در افغانستان به‌دست گرفتند، به رسمیت نشناخته است و میلیاردها دلار سرمایه‌ افغانستان در حال حاضر در خارج مسدود شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها