کد خبر: 526588
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

کشته شدن یک زن و دو کودک در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی در یمن

در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به شمال یمن سه تن شهید و دو غیر نظامی دیگر مجروح شدند.

کشته شدن یک زن و دو کودک در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی در یمن
کد خبر: 526588
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حمله هوایی یک جنگنده ارتش سعودی در منطقه مرزی یمن، یک خانه بر روی ساکنانش آوار شد و همه اعضای خانواده کشته یا زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری سبأنت، این حمله هوایی در منطقه «حرض» در استان حجه و مجاورت مرز با عربستان رخ داد و منزل مسکونی فردی به نام «یحیی مهدی حدادی» از افراد غیر نظامی منطقه هدف قرار گرفت.

در پی این بمباران، یک پیرزن 60 ساله به همراه دو کودک به شهادت رسیده و دو کودک دیگر زخمی شدند و خانه نیز به طور کامل ویران شد. کمی آن طرف‌تر در منطقه «عبس» نیز در استان «حجه» نیز یک کودک بر اثر انفجار یک بمب عمل نکرده جنگنده‌های سعودی زخمی شد.

اما در استان صعده در شمال یمن نیز چهار غیر نظامی در منطقه «الرقو» در حمله توپخانه‌ای ارتش سعودی زخمی شدند.

استان مأرب اما شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در 24 ساعت گذشته بود و جنگنده‌های سعودی 29 مرتبه بلندی‌های «البلق» و 9 مرتبه منطقه «صرواح» و یک بار نیز منطقه «الجوبه» را با هدف جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بمباران کردند.

بمباران گسترده منطقه البلق، پس از آن است که هفته گذشته شبکه «المیادین» به نقل از منابع میدانی اعلام کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سلسله کوه‌های «البلق الشرقی» را که در خط تماس با شهر مأرب قرار دارد، آزاد کردند. بر اساس این گزارش، این ارتفاعات، آخرین مکان مرتفع برای دفاع از شهر مأرب از سمت جنوب شرقی است.

بیش از شش سال از آغاز جنگ یمن می‌گذرد و طبق آخرین آمار مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» در تاریخ یکم آبان، 44 هزار و 221 غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آنها 17 هزار و 290 تن کشته و 26 هزار و 931 تن زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان 4270 تن کودک و 2850 تن زن هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها