کد خبر: 526425
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۲۱:۴۳:۰۰
| |

بایدن نشست «دموکراسی» را در میان انتقادات شدید به پایان رساند

رئیس‌جمهوری آمریکا نشست مجازی خود در مورد «دموکراسی» را در میان انتقادهای تند به پایان رساند.

بایدن نشست «دموکراسی» را در میان انتقادات شدید به پایان رساند
کد خبر: 526425
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۲۱:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده در سخنانی در نشست مجازی خطاب به شرکت کنندگان گفت که دموکراسی «هیچ مرزی نمی‌شناسد. به همه زبان‌ها صحبت می‌کند. در میان فعالان ضد فساد، در میان مدافعان حقوق بشر و در میان روزنامه نگاران زندگی می‌کند».

به گزارش ایسنا، در روز اول نشست، بایدن متعهد شد که 424 میلیون دلار برای حمایت از آزادی مطبوعات، انتخابات آزاد و کمپین‌های مبارزه با فساد اختصاص دهد.

به گزارش اسپوتنیک، اما تلاش بایدن برای تاکید مجدد بر نقش ایالات متحده به عنوان یک مرجع دموکراتیک با انتقادهای زیادی مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فهرست مدعوین این اجلاس که شامل حدود 100 دولت، سازمان غیردولتی، شرکت و موسسه خیریه است، خشم کشورهای حذف شده از اجلاس سران دموکراسی از جمله چین و روسیه را برانگیخت.

بایدن در ایالات متحده نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. از یک طرف، جمهوری خواهان از او انتقاد می‌کنند که در قبال چین خیلی سخت گیر نیست. از سوی دیگر، دانیل السبرگ (تحلیلگر مسایل دفاعی و مشهور به افشاگر اسناد پنتاگون) که اطلاعاتی در مورد جنگ ویتنام به بیرون درز کرده بود، از دولت بایدن به دلیل تلاش برای استرداد جولیان آسانژ که در ایالات متحده به دلیل افشای اطلاعات در مورد جنگ افغانستان و عراق تحت تعقیب است، انتقاد کرد.

السبرگ روز پنج‌شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: «بایدن چگونه جرأت کرد امروز در اجلاس سران خود درباره دموکراسی درس بدهد و در عین حال از عفو بنیانگذار ویکی لیکس (جولیان آسانژ) امتناع کند».

تحلیلگر مسایل دفاعی و مشهور به افشاگر اسناد پنتاگون تأکید که بایدن «به نام امنیت ملی آزادی مطبوعات را ترور می‌کند».

این نشست در حالی به پایان رسیده که جهان در بحبوحه یک بحران سراسری و به حاشیه رانده شدن ارزش‌های دموکراتیک قرار دارد. پاندمی کووید باعث شده تا نقض اصول دموکراتیک در بسیاری از کشورها حتی رژیم‌هایی با سابقه دموکراتیک، تشدید شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها