«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نظامیان آمریکایی: در عراق می‌مانیم

ارتش آمریکا از عراق خارج نخواهد شد و همچنان شماری از نیروهای خود را در این کشور باقی می‌گذارد.

نظامیان آمریکایی: در عراق می‌مانیم
کد خبر: 526133
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ارتش آمریکا از عراق خارج نخواهد شد و همچنان شماری از نیروهای خود را در این کشور باقی می‌گذارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی رسماً اعلام کرد واشینگتن قصد ندارد تمام نیروهای خود را به توجه به پایان ماموریت این کشور در عراق، از آنجا خارج کند و شماری از آنها باقی خواهند ماند.

ژنرال فرانک مکنزی فرمانده سنتکام در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس توضیح داد، با وجود تغییر ماموریت و نقش نیروهای آمریکایی در عراق و تبدیل شدن آن به ماموریت غیرجنگی، کماکان 2 هزار و 500 نفر از نظامیان آمریکایی در عراق باقی می‌مانند و ارتش آمریکا همچنان پشتیبانی هوایی و دیگر کمک‌های نظامی را در جنگ عراق علیه داعش انجام خواهد داد.

مکنزی با اشاره به اینکه برخی از طرف‌ها خواهان خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق هستند گفت: ما از عراق خارج نخواهیم شد و در این چارچوب انتظار داریم در پایان ماه جاری واکنش‌‌هایی نسبت به این تصمیم دریافت کنیم.

فرمانده سنتکام در مورد اعلام دولت عراق در عقب‌نشینی از پایگاه‌های نظامی این کشور هم توضیح داد: ما تنها از پایگاه‌‌هایی عقب نشینی کردیم که نیازی به آنها نداشتیم و با این کار دسترسی به ما (هدف قرار دادن ما) دشوارتر شد.

او مدعی شد: عراقی‌ها همچنان خواهان این هستند که ما در کشورشان بمانیم و در آنجا باشیم، شاید بتوانیم در این باره به توافق متقابلی برسیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها