کد خبر: 526128
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۰۹:۴۷:۰۰
| |

دادگاه استیناف در پرونده حمله به کنگره، ترامپ را متهم شناخت

دادگاه تجدید نظر در پرونده آزاد کردن اسناد روز حمله به کنگره آمریکا توسط هواداران رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، علیه وی رأی داد و بدین ترتیب کار این پرونده احتمالا به دادگاه عالی ایالات متحده کشیده شود.

دادگاه استیناف در پرونده حمله به کنگره، ترامپ را متهم شناخت
کد خبر: 526128
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دادگاه تجدید نظر در پرونده آزاد کردن اسناد روز حمله به کنگره آمریکا توسط هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، علیه وی رأی داد و بدین ترتیب کار این پرونده احتمالا به دادگاه عالی ایالات متحده کشیده شود.

به گزارش ایلنا،پیشتر کاخ سفید به «آرشیو ملی» ایالات متحده دستور داده بود تا اسناد و مدارک مربوط به فعالیت‌های دونالد ترامپ در تاریخ ششم ژانویه 2021، روز حمله هواداران وی به کنگره آمریکا را در اختیار کمیته حقیقت‌یاب کنگره بگذارد.

این اسناد اقدام‌های ترامپ از جمله تحصن وی در حیاط کاخ سفید، جلسات و ارتباطات وی در طول روز، پیام‌های توییتری، گزارش تلفن‌ها، فهرست بازدیدکنندگان از کاخ سفید، و هرگونه فیلم و عکس از رویدادهایی که وی در آن شرکت کرده بود را پوشش می‌دهد. ترامپ اخیرا بابت این قضیه از کاخ سفید شکایت قانونی کرد.

دادگاه استیناف ایالات متحده در منطقه واشینگتن دی سی، در حکمی متفق‌‌القول، شکایت ترامپ از دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور را رد کرده و اعلام کرد که رؤسای جمهوری سابق «قدرت اجرایی» برای دستور دادن به رئیس‌جمهوری بر مسند ندارند.

«پاتریشا میلت» قاضی ارشد دادگاه استیناف، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پرونده‌ای که پیش روی ما قرار دارد، رئیس‌جمهوری سابق هیچ دلیل موجهی مبنی بر اینکه دادگاه باید قضاوت بایدن و سازش‌های انجام‌شده میان قوای دولتی بر سر این اسناد را نادیده بگیرد، ارائه نکرده است».

به گفته میلت، هر دو قوه مجریه و مقننه توافق دارند که در حال حاضر «نیاز قانونی منحصر به فردی» برای آزادسازی این اسناد وجود دارد؛ و این اسناد به طور مستقیم با تحقیقات کمیته حقیقت‌یابِ واقعه حمله به ساختمان کنگره آمریکا و نقش قانون اساسی در انتقال مسالمت‌آمیز قدرت مرتبط است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها