کد خبر: 526070
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۱۲:۲۴:۲۱
| |

الی راتنر، مقام ارشد پنتاگون در آسیا:

چین در حال آماده شدن برای "متحد کردن" تایوان تحت کنترل خود است / تقویت دفاعی تایوان وظیفه فوری ما است

یک مقام ارشد پنتاگون در آسیا، در بحبوحه سیگنال‌هایی مبنی بر اینکه شاید چین بخواهد تایوان را دوباره به کنترل خود درآورد، گفت ایالات متحده ضرورت تقویت "فوری" این جزیره خودگردان را احساس می‌کند.

چین در حال آماده شدن برای "متحد کردن" تایوان تحت کنترل خود است / تقویت دفاعی تایوان وظیفه فوری ما است
کد خبر: 526070
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۱۲:۲۴:۲۱

اعتمادآنلاین| الی راتنر، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت هند - پاسیفیک در جلسه کمیته روابط خارجی سنا مدعی شد، چین به احتمال زیاد در حال آماده شدن برای "متحد کردن" تایوان تحت جمهوری خلق چین است. او این تهدید را "واقعی و خطرناک" توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل،‌ معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: تقویت امور دفاعی تایوان یک وظیفه فوری است. ما در حال تقویت قابلیت‌های خودمان، به روزرسانی مواضع نیروی آمریکا و توسعه مفاهیم عملیاتی جدید است.

آمریکا در ماه‌های اخیر حمایت علنی خود از تایوان را افزایش داده و همین امر مایه نگرانی چین شده است. همچنین جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از تایوان برای شرکت در نشست دموکراسی واشنگتن دعوت به عمل آورد که این مساله هم واکنش پکن را در پی داشت. چین به این نشست دعوت نشده است.

دولت آمریکا از سال 2009 بیش از 32 میلیارد دلار در قالب قراردادهای تسلیحاتی به تایوان کمک ارائه داده است و همچنان به فروش تسلیحاتی به این جزیره خودگردان ادامه می‌دهد. به گفته راتنر، وزارت دفاع آمریکا همچنین تایوان را به تقویت امور دفاعی خودش ترغیب می‌کند.

این مقام پنتاگون مدعی شد که "تخاصم روزافزون چین" مایه نگرانی شهروندان تایوانی است. او افزود: اجازه بدهید شفاف صحبت کنم. این مساله یک اولویت مطلق است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها