47 نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا بازداشت شدند

نیروهای امنیتی ترکیه 47 نیروی ارتش و دانش‌آموختگان دانشکده‌های افسری را به اتهام دست داشتن در کودتای سال 2016 بازداشت کردند.

47 نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا بازداشت شدند
کد خبر: 525829
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۲۱:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نیروهای امنیتی ترکیه امروز (سه شنبه) در یک اقدام هماهنگ 47 نیروی ارتش و دانش‌آموخته دانشکده‌های افسری را در 14 شهر از جمله استانبول دستگیر کردند.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه روزنامه زمان ترکیه، دادستانی ترکیه پیش از این حکم بازداشت دانش‌آموختگان را که 20 نفر هستند صادر کرده بود، اما چون در زمان صدور حکم زیر 18 سال بودند، اجرای حکم تا به امروز به تعویق افتاده است. آن‌ها پیش از این از دانشکده‌های افسری اخراج شده بودند.

در بین بازداشت شدگان 15 افسر نیروی دریایی، هوایی، زمینی و کماندو هستند و پنج نفر نیز درجه گروهبانی دارند.

از ابتدای کودتای تابستان 2016 تاکنون نزدیک به 80 هزار نفر از نظامیان و غیر نظامیان در رده‌های مختلف بازداشت شده‌اند. 150 هزار کارمند دولت، نیروی ارتش، پلیس و ... نیز از کار برکنار شده‌اند. برخی محافل داخلی ترکیه این بازداشت‌ها را در راستای تصفیه‌های سیاسی قلمداد می‌کنند.

دفتر دادستانی عمومی آنکارا در 12 آبان ماه نیز دستور بازداشت یکصد تن از کارکنان بخش دولتی و خصوصی را به اتهام همکاری با تشکیلات فتح‌الله گولن صادر کرد. دولت ترکیه سازمان وابسته به فتح‌الله گولن واعظ ترکیه‌ای و مخالف دولت این کشور را که در آمریکا سکونت دارد، عامل کودتای نافرجام تابستان 2016 می‌داند و این سازمان را تروریستی اعلام کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها