کد خبر: 525776
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۱۶:۳۹:۰۰
| |

سفیر فرانسه پس از دیدار با عون:

لبنان باید پایبندی خود به اصلاحات را ثابت کند

سفیر فرانسه در لبنان پس از دیدار با رئیس جمهوری لبنان با اشاره به اینکه عربستان پایبندی خود را در کمک به لبنان اعلام کرد، تاکید کرد: لبنان نیز باید پایبندی خود را به اجرای اصلاحات نشان دهد.

لبنان باید پایبندی خود به اصلاحات را ثابت کند
کد خبر: 525776
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۱۶:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان امروز (سه‌شنبه) میزبان آن گریو، سفیر فرانسه در بیروت و کانتان جنت، مشاور سیاسی این سفارتخانه بود.

به گزارش ایسنا، گریو در این دیدار بنا به درخواست کاخ الیزه، عون را در جریان رویکردها و موضعگیری‌های منطقه خلیج فارس قرار داد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به تازگی به آنجا از جمله عربستان سفر کرده و ریاض پایبندی خود را به کمک به لبنان و تلاش برای عمل به تعهداتش اعلام کرد.

سفیر فرانسه در بیروت در ادامه گفت که کشورش گام اول را در این مسیر برداشته و عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز برای انجام اقدامات مورد انتظار آماده هستند.

او افزود: لبنان باید به نوبه خود به وظایفش عمل کند و پایبندی خود به اصلاحات به ویژه اصلاحات زیرساختی را که به سازوکارهای جدی برای مقابله با این بحران بزرگ نیاز دارد، به دوستش ثابت کند.

گریو در دیدار با عون درباره اولویت‌های اصلاحات صحبت کرده و بر اهمیتی که جامعه جهانی و فرانسه برای انتخابات پارلمانی، شهرداری و ریاست جمهوری سال آتی قائل هستند، تاکید کرد.

عون امروز پیام‌های تبریک متعددی بابت سالگرد استقلال لبنان را از طرف روسای جمهوری و مقامات بین‌المللی از جمله روسای جمهوری صربستان، قزاقستان و بنین دریافت کرد.

رئیس‌جمهوری لبنان همچنین در دیدار با هیئت صندوق بین‌المللی پول در کاخ بعبدا بر پایبندی لبنان به طرح اصلاحاتی قابل اجرا و همکاری با صندوق بین‌المللی به منظور تایید سریع آن پایبند است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها