کد خبر: 525762
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جهان در اضطراب اومیکرون/ کشورهای مختلف چه راهکاری برای مبارزه با سویه تازه ویروس کرونا اندیشیده‌اند؟

یک متخصص برجسته بیماری‌های عفونی معتقد است جهان نظاره‌گر «آنچه به نظر می‌رسد نشانه‌ای از افزایش تصاعدی اومیکرون نسبت به دلتا باشد» است که در آن اومیکرون «احتمالاً در طول هفته‌ها و ماه‌های آینده به سویه غالب تبدیل خواهد شد».

جهان در اضطراب اومیکرون/ کشورهای مختلف چه راهکاری برای مبارزه با سویه تازه ویروس کرونا اندیشیده‌اند؟
کد خبر: 525762
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سویه تازه ویروس کرونا در حالی این روزها بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده که هنوز تحقیقات و مطالعات دانشمندان درباره آن ادامه دارد. در کشورهای مختلف دنیا حکومت‌ها و مسئولان بهداشتی در حال کار روی اومیکرون هستند تا تازه‌ترین اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، دانشمندان و مقامات می‌گویند به دلیل نظارت ناقص و تاخیر زمانی در داده‌ها، احتمالاً شیوع نوع اومیکرون از ویروس کرونا در بریتانیا گسترده‌تر از آن چیزی است که اعداد رسمی نشان می‌دهد. تاکنون 336 مورد در این کشور شناسایی شده است، اما کارشناسان می‌گویند با توجه به پتانسیل این سویه برای رشد تصاعدی و این واقعیت که پنج تا هفت روز طول می‌کشد تا یک مورد تایید شود، پیش‌بینی می‌شود تعداد مبتلایان بسیار بیشتر باشد. همه مسافران خارجی که به بریتانیا وارد می‌شوند، اکنون به منظور مقابله با نوع جدید اومیکرون ملزم به انجام تست کووید-19 قبل از خروج هستند.

از سوی دیگر در شرق آسیا، تایلند امیدوار است با بازگشایی این کشور به روی بازدیدکنندگان، الگوی پایدارتری از گردشگری ایجاد کند.

شهر نیویورک هم مجموعه‌ای از دستورات مقابله با کووید-19 را در روز دوشنبه اعلام و الزامات واکسن را برای کودکان زیر پنج سال تعیین کرده است.

در فرانسه، با ترکیبی از واکسن‌های تقویت‌کننده و فاصله‌گذاری اجتماعی دقیق‌تر امید می‌رود که از قرنطینه مجدد یا منع رفت‌وآمد جلوگیری شود. کلوب‌های شبانه نیز به مدت چهار هفته تعطیل و الزامات استفاده از ماسک در مدارس تشدید می‌شود.

با افزایش موارد کووید، هلند در حال آماده‌سازی سربازها برای حمایت از بیمارستان‌هاست.

از سوی دیگر هند 6822 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده که کمترین رقم در 558 روز گذشته است.

یک متخصص برجسته بیماری‌های عفونی که بر انواع مختلف گونه‌های ویروس برای یک همکاری تحقیقاتی به رهبری دانشکده پزشکی هاروارد نظارت می‌کند، معتقد است جهان نظاره‌گر «آنچه به نظر می‌رسد نشانه‌ای از افزایش تصاعدی اومیکرون نسبت به دلتا باشد» است که در آن اومیکرون «احتمالاً در طول هفته‌ها و ماه‌های آینده به سویه غالب تبدیل خواهد شد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها