آمریکا برای ردیابی بالستیک‌های کره‌شمالی رادار جدید راه‌اندازی کرد

مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا از تکمیل طراحی یک رادار دوربرد در آلاسکا برای اعلام هشدارهای سریع درمورد شلیک موشک های بالستیک خبر داد.

آمریکا برای ردیابی بالستیک‌های کره‌شمالی رادار جدید راه‌اندازی کرد
کد خبر: 525692
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۱۱:۰۶:۲۷

اعتمادآنلاین| مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا اعلام کرد، واشنگتن ساخت یک رادار دوربرد در آلاسکا را تکمیل کرده که برای دادن هشدارهای سریع در رابطه با شلیک‌ موشک‌های بالستیک از کشورهای "سرکش" از جمله کره‌شمالی طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، آدمیرال «جان هیل» مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا همچنین توضیح داد که این رادار جدید در تشخیص موشک دوربرد آنقدر قوی خواهد بود که اشیاء "مرگبار" از جمله کلاهک‌ها را شناسایی کند و به آمریکا این اجازه را بدهد تا با موفقیت چنین اشیائی را رهگیری کند.

وی در یک میزگرد رسانه‌ای مجازی با اشاره به کره‌شمالی گفت: در منطقه فرماندهی هند-اقیانوس آرام آمریکا، کشوری سرکش وجود دارد که آمریکا را هدف می‌گیرد و بارها و بارها و حتی همین تازگی توانایی موشک بالستیک خود را نمایش داده است.

آدمیرال هیل افزود: بنابراین، این رادار به طور استراتژیک در آلاسکا مستقر شده است و با برد وسیعی که دارد می‌توانیم تهدیدهایی را که از این منطقه به طرف کشورمان می‌آید، شناسایی و رهگیری کنیم.

این اظهارات آدمیرال هیل کمی پس از آن مطرح شد که آمریکا استقرار اولیه این رادار جدید را اعلام کرد؛ راداری که به گفته مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا احتمالا در سال 2023 پس از آزمایش و یکپارچگی سیستم‌ها به طور کامل عملیاتی خواهد شد. آمریکا ساخت این رادار دوربرد را به دنبال سری اقدامات تحریک‌آمیز موشکی کره‌شمالی آغاز کرد.

آدمیرال هیل گفت: این رادار در نهایت برای رهگیری موشک‌های هایپرسونیک (مافوق‌ صوت) ارتقا خواهد یافت، گرچه تمرکز کنونی‌اش بر شناسایی تهدیدات موشک‌های بالستیک معطوف است. با این حال، این رادار بسیار قوی است و می‌تواند اشیاء مرگبار و کشنده را از اشیاء فریبنده و غیرکشنده یک موشک از جمله تقویت‌کننده‌ها یا کپسول‌های سوخت تشخیص دهد.

وی افزود: اگر بتوانیم اشیاء مرگبار را تشخیص دهیم، قادر خواهیم بود به طرف آنها شلیک کنیم، نه تقویت‌کننده‌ها یا کپسول‌های سوخت. اینها مسائل حرفه‌ای پشت واژه تشخیص و تمیز است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها